כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מייצרת ל-90 מדינות

משטר רצחני: סין תקבל אלפי מל"טים איראניים

ציר הרשע סובב ולא מפסיק, דיווח באיראן כי איראן תמכור לסין 15,000 מל"טים. לטענת יועץ של שר המודיעין ששמו לא פורסם, אמר כי: "סין נמצאת בתור לקבלת 15,000 מל"טים"

משטר רצחני: סין תקבל אלפי מל"טים איראניים
מל"טים איראניים צילום: Iran international

היועץ של שר המודיעין של איראן טען כי 90 מדינות הן "לקוחות" של מל"טים איראניים, וסין נמצאת ב"תור" לקבלת 15,000 מל"טים איראניים. שמו של היועץ הזה לא הוזכר בתקשורת המקומית, ורק דווח כי הוא העלה את הטענה בטקס באוניברסיטת קזווין הבינלאומית ממערב לטהרן, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

"מאז היום שפנינו למזרח, המערב לא יכול היה לשאת זאת ודוגמה לכך הייתה המלחמה באוקראינה", אמר. שליט איראן האנטי-מערבי עלי חמינאי דחף את המדינה קרוב יותר לרוסיה ולסין, תוך הרחבת תוכנית הגרעין שלה עם העשרת אורניום מהירה.

הוא אמר את ההצהרות לאחר חודשים של הכחשה, הרפובליקה האסלאמית של איראן אישרה את מסירת המל"טים לרוסיה בנובמבר האחרון, בטענה שהמל"טים הללו נמסרו לפני המלחמה באוקראינה.

השימוש הנרחב של רוסיה במל"טי הקמיקזה של איראן נגד מטרות אזרחיות, במיוחד תשתיות האנרגיה ואזורי המגורים של אוקראינה, גרר ביקורת עולמית נרחבת, ועד כה ארצות הברית, בריטניה, קנדה והאיחוד האירופי הטילו סנקציות נגד הרפובליקה האיסלאמית של איראן.

עם זאת, נראה ששיתוף הפעולה עם מוסקבה נמשך בקנה מידה רחב. הוול סטריט ג'ורנל דיווח לאחרונה כי משלחת איראנית נסעה לרוסיה כדי לבנות מפעל המסוגל לייצר ששת אלפים מל"טים שתוכננו על ידי טהראן לשימוש במלחמה נגד אוקראינה.

סין איראן מל"טים עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד