כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאמץ להביא להפסקת הלחימה

פקיד אוקראיני: שיחות שלום "לא באות בחשבון"

שיחות השלום עם רוסיה "לא באות בחשבון", כך אמר בכיר אוקראיני. "רק ניצחון אוקראיני יסיים את המלחמה באירופה", אמר היועץ הנשיאותי. היועץ האשים את רוסיה בחוסר מוכנות לעזוב שטח שכבשה או לקחת אחריות על המלחמה שנמשכת כמעט שנה. סגן מפקד המשמר הלאומי פוטר ביום שבת על ידי נשיא אוקראינה

פקיד אוקראיני: שיחות שלום "לא באות בחשבון"
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

שיחות השלום עם רוסיה נותרו "לא באות בחשבון", כך אמר ביום שבת היועץ הנשיאותי מיכאילו פודוליאק, "רק ניצחון אוקראיני יסיים את המלחמה באירופה", אמר, הוא האשים את רוסיה בחוסר מוכנות לעזוב שטח שכבשה או לקחת אחריות על המלחמה שנמשכת כמעט שנה.

בתוך בכיר אוקראיני פוטר ביום שבת, רוסלן דזיובה פוטר מתפקידו כסגן מפקד המשמר הלאומי, כך על פי הודעת הנשיא וולודימיר זלנסקי שפורסמה באתר הנשיאותי, לא פורטו סיבות לפיטוריו של דז'יובה. זלנסקי דיבר לאחרונה על מאמציו לנקות את הממשלה משחיתות.

בנאומו הלילי אתמול, אמר זלנסקי כי קיים מספר פגישות עם נציגי המגזר הביטחוני ורשויות אכיפת החוק כדי לדון ב"חיזוק מוסדות הציבור". הפגישות התמקדו גם ב"הגנה על מוסדות מכל ניסיון מבחוץ או בפנים להפחית את היעילות שלהם", אמר זלנסקי.

נשיא ברזיל לואיז אינאסיו לולה דה סילבה מנסה לתווך בין רוסיה לאוקראינה , הוא אמר ל-CNN ביום שישי במהלך ביקור בארצות הברית כי לאוקראינה יש את הזכות להגן על עצמה "מכיוון שהפלישה הייתה טעות מצד רוסיה" אך ברזיל לא תיתן לאוקראינה תחמושת. "אני לא רוצה ללכת להצטרף למלחמה. אני רוצה לסיים את המלחמה", אמר. הוא הציע להקים "מועדון שלום" של מדינות שיוכלו לתווך את סיום המלחמה ודחה שוב ושוב קריאות ממדינות המערב לתמוך בקייב בנשק.

בינתיים קבוצת וגנר, כוח צבאי פרטי של פוטין שהובילה את המתקפה על העיר באחמוט, הודיעה כי הפסיקה לגייס אסירים מבתי הכלא של רוסיה שסייעו להעניק למוסקבה יתרון כוח אדם באזור. מקים הקבוצה, יבגני פריגוז'ין אמר, שייתכן שיחלפו שנתיים עד שרוסיה תתפוס את כל אזורי דונייצק ולוהנסק, ועד שלוש שנים אם הקרמלין יחליט להשתלט על שטחים נוספים ממזרח למדינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד