כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
האמא מתה ברעידת האדמה

כך נקראה התינוקת שנולדה מתוך ההריסות בטורקיה

תינוקת שנולדה בהריסות רעידת האדמה בסוריה נקראה 'נס' בשפה הערבית. אלפים ברחבי העולם הציעו לאמץ אותה, אך היא תאומץ על ידי דוד של אמא שלה שנהרגה ברעידת האדמה

כך נקראה התינוקת שנולדה מתוך ההריסות בטורקיה
כוחות החילוץ בסוריה צילום: White Helmets

תינוקת סורית שאמה ילדה אותה כשהיא לכודה מתחת להריסות ביתה במהלך רעידת האדמה ההרסנית השבוע, קיבלה את השם "נס" בשפה הערבית, כך דווח ה'דיילי מייל'.

'נס' הוא שם הולם לתינוקת שהחלה את חייה לכודה מתחת לכמה שכבות בטון, והוא הוענק לה על ידי ד"ר חליד עטיה, מנהל בית החולים לילדים עפרין בחאלב, סוריה.

התינוקת היא אחת ממספרים בלתי ידועים של יתומים שהותירה רעידת האדמה ביום שני האחרון בעוצמה 7.8, שהרגה יותר מ-21,000 בני אדם בצפון סוריה ובדרום מזרח טורקיה.

הרעידה אירעה לפני עלות השחר ביום שני האחרון והפילה אלפי בנייני דירות על התושבים כשהם התעוררו משינה, כך שמשפחות שלמות נספו. ברוב המקרים, קרובי משפחה קולטים ילדים יתומים, אומרים רופאים ומומחים. אבל אותם קרובים שנותרו בחיים מתמודדים גם עם הריסות חייהם ומשפחותיהם.

במקרה של "נס" הרכה הנולדה, דודו של אביה, סלאח אל-בדראן, יאמץ אותה לאחר שתשתחרר מבית החולים. אלפי אנשים הציעו לאמץ את התינוקת בעקבות רעידת האדמה ביום שני. ד"ר עטיה, שיש לו גם בת תינוקת, אמר לסוכנות הידיעות AP: "אני לא אתן לאף אחד לאמץ אותה עכשיו. עד שמשפחתה הרחוקה תחזור, אני מתייחס אליה כאל אחת משלי".

כוחות ההצלה גילו את "נס" ביום שני אחר הצהריים, יותר מ-10 שעות לאחר הרעידה, כשהם חפרו את הריסות בניין הדירות בן חמש הקומות שבו גרו הוריה.

קבורה מתחת לבטון, התינוקת שכבה ליד אמה, עפרה אבו הדיה, שמתה יחד עם בעלה וארבעה ילדים נוספים. התינוקת הובהלה לבית חולים בעיירה הסמוכה עפרין. אבו הדיה כנראה ילדה את הילדה ולאחר מכן מתה כמה שעות לפני שהתגלו, אמרה ד"ר מערוף בבית החולים בעפרין.

"קראנו לה בשם, כדי שנוכל להפסיק לקרוא לה תינוקת שזה עתה נולדה", אמר מערוף. מצבה משתפר מיום ליום ולא נגרם נזק לעמוד השדרה, כפי שחשש תחילה, לדבריו. סוכנות הילדים של האו"ם, יוניצ'ף, מסרה כי היא עוקבת אחר ילדים שהוריהם נעדרים או נהרגים, מספקת מזון, בגדים ותרופות ומתאמת עם בתי חולים כדי לאתר בני משפחה מורחבת שאולי יוכלו לטפל בהם.

רעידת אדמה בסוריה נס תינוקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד