י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הפסקת האש קרסה: מטח רקטות לשרון, גוש דן וערי המרכז

הפסקת האש שהוארכה ב-24 שעות, הופרה: רקטות נורו הערב לעבר אשדוד, אשקלון ונתיבות • נפילה במתחם קניות בחוף אשקלון • פיקוד העורף הורה לפתוח מקלטים גם באזור המרכז • בהוראת ראש הממשלה: צה"ל תקף מטרות טרור ברצועה • בנט תוקף את ביבי: "כשמנהלים משא ומתן עם ארגון טרור, מקבלים יותר טרור" • המשלחת הישראלית נקראה לשוב מקהיר • מתעדכן

צלם:חטיבת דובר המשטרה
צלם:חטיבת דובר המשטרה

לאחר שאמש הוסכם על הארכת הפסקת האש בין ישראל לפלסטינים, הופר היום (ג') השקט, ורקטות נורו לעבר ערי הדרום.

רקטה נורתה לעבר חוף אשקלון והיא נפלה בחניון של מתחם קניות. אין נפגעים. רקטה נורתה לעבר אשדוד ונפלה בשטח פתוח. שתי רקטות יורטו מעל נתיבות, שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור באר שבע.

המשלחת הישראלית עוזבת את קהיר, אך המצרים מנסים להציל את המגעים.

עד כה שום ארגון טרור לא נטל על עצמו את האחריות לשיגורים.

הרקטות שהתפוצצו הן הראשונות מזה כשבוע, לאחר רגיעה שבאה על רקע הפסקת האש, והן הפרו את ההפסקה בת 24 השעות עליה סוכם אמש, בכדי לסגור את הקצוות האחרונים בהסכם הקבע המתגבש להפסקת אש.

בהמשך, יירטה מערכת 'כיפת ברזל' שתי רקטות שנורו לעבר נתיבות.

בעקבות הפרת הפסקת האש, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון הנחו את המשלחת הישראלית לשיחות ההסדרה בקהיר לשוב לארץ. עם זאת, רשת אל ערביה מפרסמת כי המשלחת הישראלית לא עזבה את קהיר, וכי המצרים מנסים להציל את המגעים.

גורמים מדיניים בישראל מסרו כי "בתגובה להפרת הפסקת האש מצד חמאס הנחו ראש הממשלה ושר הביטחון את צה״ל לשוב ולתקוף מטרות טרור ברצועת עזה". ואכן, על פי דיווח מדו"צ, בעקבות הפרת הסכם הפסקת האש מצד המחבלים, צה"ל חידש את המתקפות על מטרות טרור ברצועה. על פי דיווח, תקיפות צה"ל התמקדו בשטחים חקלאיים פתוחים.

גורם ביטחוני מסר: "המשלחת הישראלית המשיכה גם היום לעמוד בתוקף על העקרונות הביטחוניים של ישראל. התגובה של חמאס לכך הייתה ירי".

דובר חמאס בעזה סאמי אבו זוהר אמר כי "הסחבת שמובילה ישראל מוכיחה שאין רצון להגיע להסכם הפסקת אש", והוסיף כי "הפלגים הפלסטינים מוכנים לכל תרחיש"., ,

אריאל: אנחנו אחראים להפסקה והם מספקים אש, ,
שר הכלכלה נפתלי בנט תקף את ראש הממשלה: "כשרוצים לנצח ארגון טרור מכריעים אותו, וכשמנהלים משא ומתן עם ארגון טרור מקבלים יותר טרור", אמר בנט, "חמאס חושב שירי טילים עוזר להישגים במשא ומתן, ולכן הוא יורה על ישראל גם בהפסקת אש. טילים הם לא טעות מבחינתו, הם שיטה. רק תגובה חריפה, כמו שמגיבה מדינה ריבונית על ירי טילים לשטחה, תוכל לעצור את ההידרדרות. במוקדם או במאוחר ישראל תצטרך להכריע את חמאס, אין דרך לחמוק מזה".

שר הפנים גדעון סער: ״המו״מ עם החמאס אינו משרת את האינטרס הביטחוני של ישראל ואין טעם בהמשכו״.

השר אורי אריאל הודיע: "יש להכות באויב החמאסי עד לניצחון. אני מחזק את ידי ראש הממשלה ואת כוחות הביטחון במתן תגובה נחרצת וכואבת למחבלים, ובהשבת הביטחון לאזרחי ישראל. לא ייתכן שאנחנו נהיה אחראים להפסקה והם יהיו אחראים לאש".

ח"כ אלי ישי: "הירי היום מוכיח שוב שעם החמאס, מה שלא הולך בכח יילך ביותר כח. חייבים להגיב בצורה קשה על כל אזור ממנו בוצע ירי, כך נוכיח כי דין הדרום כדין המרכז - כי אסור לנו להיות שאננים על ירי על ישובי הדרום".

ח"כ (תא"ל במיל') מירי רגב מסרה: "החמאס סוחט את מדינת ישראל. מספיק עם התרגילים והמשחקים שלהם. התשובה למציאות שלנו היא ברורה: פירוז או כיבוש הרצועה. כל הניסיונות לדחות את ההחלטה מאפשרת לחמאס להתארגן לקראת הסבב הבא. הגיע הזמן לפעול בנחישות ובאומץ, כפי שכל מדינה הייתה עושה כדי להגן על אזרחיה".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג׳ון, הגיב: ״יש לפעול באופן מיידי ונחרץ על מנת להשבית כל ירי לעברנו. לא נסבול עוד איום רקטות. נאפשר לממשלה להתוות מדיניות של שקט תמידי״.

ח״כ נחמן שי מסר: ״החמאס מקרקס את ישראל - פרק ב'. לא מדברים - יורים. על רוה״מ להחזיר מיד את המשלחת מקהיר ולסיים המו״מ עם החמאס. זו השפה היחידה שאפשר לדבר בה עם הארגון הזה״., ,

זעם בדרום, ,
תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, מסר בתגובה לירי הרקטות במהלך הפסקת האש לפני כשעה: "כפי שאמרתי בעבר, אנו מצפים מממשלת ישראל ומכוחות הביטחון להגיב בעוצמה כנגד כל ירי או הסלמה לעבר ישובי הדרום. מאסנו בהפסקות אש אשר מופרות ללא כל התראה מוקדמת. הירי היום, בתוך הפסקת האש, מוכיח כי הצד השני אינו מעוניין בהפסקת הירי ויש להגיע לפתרון אשר יבטיח שקט לאורך זמן לתושבי הדרום ועוטף עזה".

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר: "צריך להגיב בנחרצות על הירי הנפשע כאילו אין מו"מ בקהיר ולהמשיך את הנסיון להסדרה ארוכת טווח בקהיר כאילו אין ירי. ההסדרה המדינית בחסות בינלאומית, שבמרכזה עיקרון עצירת התוקפנות ובהמשך פירוז הרצועה תמורת שיקום ופיתוח עזה, הינה אינטרס ישראלי מובהק".

ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', הגיב: "ארגוני הטרור ובראשם חמאס אינם מכבדים הסכמים פעם אחר פעם. לא נקבל ירי אל עבר יישובינו, ועל הממשלה לדאוג לביטחונם ולשלומם של אזרחיה". חג'ג' הזכיר כי פתיחת שנת הלימודים קרבה וטען כי מוסדות החינוך אינם ממוגנים. "יש מקלטים בודדים שאינם מסוגלים לאכלס את כל התלמידים והצוותים החינוכיים ובכלל, זה בלתי אפשרי להגיע מהכיתות למקלטים תוך 20-30 שניות", הדגיש, "אנו מצפים מהממשלה לדאוג למיגון ראוי והולם במוסדות החינוך בהקדם".

, ,

נפילת רקטה בנגב. צילום: חטיבת דובר המשטרה, ,


, ,
רקטות באר שבע ירי פיצוץ שטח פתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד