כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מבצע חילוץ

לאחר שסייעו בחילוץ נעדרים: מתנדבי איחוד הצלה שבים לארץ

לאחר שסייעו בחילוצם של 15 בני אדם (ביניהם ילדים), חברי משלחת הסיוע של ארגון איחוד הצלה וחל״צ לאזור האסון בטורקיה, ינחתו בשעות הקרובות בנמל התעופה בן גוריון

לאחר שסייעו בחילוץ נעדרים: מתנדבי איחוד הצלה שבים לארץ
חילוץ בין ההריסות צילום: איחוד הצלה - יחיאל גורפיין

בשני מטוסים מצי המטוסים של הפילנתרופית הד״ר מרים אדלסון, ינחתו בשעות הקרובות בזה אחר זה חברי משלחת איחוד הצלה - ארגון המתנדבים הלאומי - לאזור האסון הנורא בטורקיה, בנמל התעופה בן גוריון.

המשלחת, בפיקודו של מתנדב איחוד הצלה רב סרן במיל׳ יוסי כהן, המריאה ביום שלישי שעבר בטיסה מיוחדת של חברת סאן דור מבית אל - על ובתיאום עם משרד החוץ, הביטחון ושגרירות ישראל בטורקיה.

במהלך הימים האחרונים, פעלו חברי המשלחת יד ביד עם כוחות פיקוד העורף בעבודות החילוץ בעשרות אתרי הרס בו זמנית, עבדו במרץ מעל ל - 12 שעות ביממה ואף יותר, וסייעו בחילוצם של 15 בני אדם שנקברו חיים תחת ההריסות, בניהם ילדים בגילאי 15,9,7.

המשלחת מנתה כ -40 מתנדבים, והורכבה מרופאים, פרמדיקים וחובשים מתנדבים של איחוד הצלה, מתנדבי יחידות החילוץ הישראליות (חל״צ) וממתנדבי יחידת חוס״ן (חרום וסיוע נפשי) של הארגון שסייעו רבות לאזרחים באזור האסון.

בנוסף הסתייעו חברי המשלחת רבות בטכנולוגיות מתקדמות של מערכות תקשורת מבצעיות ולוויניות, רחפנים קטנים לגישה במרווחים צרים בין בניינים שקרסו, ששידרו לכוחות החרום צילום תרמי לאיתור חום גוף.

אלי פולק, מנכ״ל איחוד הצלה: ״בסיוע של שגרירות ישראל בטורקיה ושל משרד החוץ הישראלי, נחתה המשלחת בנמל התעופה הבינלאומי של העיר גאזינטאפ ומשם המשיכה דרומה לכיוון העיר האטאי. מיד עם נחיתתה הקימו חברי המשלחת חפ״ק מיוחד ומרפאות קהילתיות בשטח, העניקו סיוע רפואי ובתיאום עם פיקוד העורף סייעו בחילוץ הלכודים. בנוסף, צוות הלוגיסטיקה של איחוד הצלה, דאג לשנע משדה התעופה בגאזינטאפ לזירת האסון, כ - 10 טון של ציוד רפואי והומניטרי שהטסנו במיוחד מישראל. אני מודה לנציגי משרד החוץ ולצוות שגרירות ישראל בטורקיה ולפיקוד העורף על שיתוף הפעולה המלא במהלך שהות המשלחת בזירת האסון.״

אלי ביר, נשיא ומייסד איחוד הצלה: ״אני רוצה להודות בראש ובראשונה ולהביע את הערכתי הרבה והערכתם של כלל מתנדבי איחוד הצלה בארץ ובעולם לחברי המשלחת היקרים והמסורים, שבין רגע עזבו את ילדיהם, משפחתם ואת מקור פרנסתם, עלו על מטוס לזירת האסון הנוראית, זכו להציל חיי אדם ולייצג את מדינתינו בכבוד. בנוסף, אני רוצה להודות לד״ר מרים אדלסון, ששוב ושוב נרתמת מיידית לכל בקשת חסד וגם היום מסייעת לנו להחזיר את המתנדבים המסורים מזירת האסון הביתה.״

איחוד הצלה איתור נעדרים רעידת אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד