כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נפש נקי וצדיק

האברך שנרצח עמל בתורה גם בבין הזמנים

תמונה מיוחדת של האברך הקדוש רבי אלתר שלמה לדרמן הי"ד שנרצח בפיגוע ברמות, בה הוא נראה בקעמפ של הישיבה בה למד, כשהוא מנצל את הרגעים של יום שישי לאמירת 'שניים מקרא'. בישיבת 'טל תורה' אבלים ודוויים על המנוח שנרצח שהיה בן עלייה שלא יצא מפתח הישיבה

האברך שנרצח עמל בתורה גם בבין הזמנים
האברך הרב לדרמן הי"ד לומד בקעמפ צילום: באדיבות המצלם

אבל כבד ירד על ישיבת 'טל תורה' החסידית עם היוודע דבר הירצחו של תלמיד הישיבה, האברך כמדרשו רבי אלתר שלמה לדרמן הי"ד, מחשובי חסידי פינסק קרלין שנרצח בערב שבת בתחנת האוטובוס ברמות כשעה דרכו עם רעייתו לבית הוריו. 

בישיבה אבלים על פאר הישיבה שהיה אחד המיוחדים שבתלמידים, נפש נקי וצדיק. תלמידים שלמדו עמו מספרים כי ר' שלמה קיבל ע"ע שלא לצאת במשך כל הזמן מבניין הישיבה, והיה יוצא רק למקווה. לדבריהם הוא פשוט כל הזמן ישב ולמד. 

למערכת 'בחדרי חרדים' הגיעה תמונה שצולמה בקעמפ של הישיבה, עת כולם נופשים, אך ר' שלמה נראה יושב בערב שבת בדשא ומשלים את הסדר בקריאת שניים מקרא ואחד תרגום. "הוא יכול היה לעשות את זה בשבת, אבל הוא משלים את הפרשיות כשכל רגל מנוצל אצלו ללימוד", סיפר חברו.

בישיבה מוציאים לאור את שיעוריו של ראש הישיבה הגאון רבי צבי כץ שר' שלמה הי"ד היה רוח החיה של הפרויקט ודאג לכך מדי שבוע בשבוע, ואף דאג לפרסומם של כמה קונטרסים של השיעורים, ובימים אלו עבד על ספר של השיעורים של ראש הישיבה על פרשיות השבוע. 

בערב שבת, כשהחלה להתפשט השמועה הקשה, ראש הישיבה דיבר בערב שבת לבחורים ובכה עמם. בהיכל הישיבה הודלקו נרות, וראש הישיבה אמר קדיש בבכי.

במסע הלוויה שנערך ליד בית המדרש דחסידי פינסק קרלין במוצאי שבת, זעק ראש הישיבה הגר"צ כץ כי הקב"ה ירד לגנו ללקוט שושנים, אך לא רק שושנים אלא השושן המובחר ביותר. הוא עמד על שלימותו של הקדוש בכל דבר ובכל עניין, הן בתורה, ובוודאי בעבודת התפילה שהיה בהשתפכות הנפש וגרר אחריו את כל בחורי הישיבה, וגרם לקדש שם שמים מרובים בתפילות לוהטות בנוסח של קרלין, וכעת זכה לברוך המקדש שמו ברבים.

הגר"צ כץ הזכיר כי מובא במדרש שהקב"ה לוקח את לבושו הספוג מדם של הקדושים וכביכול מתלבש בהם: "הנה עתה הקב"ה לוקח את בגדיו של הקדוש שלמהל'ה הולך לדייני בית דין של מעלה ושואל הרי כתוב בתורה הקדושה "כי יקח איש אשה חדשה לא יצא במלחמה", ואנו חייבים לקיים מה שנאמר ולהחיש את הגאולה", זעק הגר"צ כץ.

ישיבת טל תורה אלתר שלמה לדרמן הרב צבי כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד