כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בורחים מהמדינה השוקעת

אלפי רוסים מחפשים אזרחות ארגנטינאית כדי להימלט מפוטין

בעוד רוסיה נלחמת באוקראינה וסופרת את מתיה, אלפי רוסים מנסים למצוא חיים חדשים בארגנטינה ועושים הכול כדי לקבל אזרחות במדינה הדרום אמריקאית. נשים רבות טסו לארגנטינה לאחרונה כדי ללדת שם את ילדיהן, וכך יוכלו גם ההורים לקבל אזרחות

אלפי רוסים מחפשים אזרחות ארגנטינאית כדי להימלט מפוטין
דרכון: אילוסטרציה צילום: Pixabay

יותר מ-5,000 נשים רוסיות נכנסו לארגנטינה בחודשים האחרונים, כולל 33 בטיסה אחת ביום חמישי האחרון, כך אומרים גורמים רשמיים. הכניסות האחרונות היו כולן של נשים לפני לידה, כך על פי סוכנות ההגירה הלאומית. הרשויות מאמינות שהנשים רוצות לוודא שהתינוקות שלהן ייוולדו בארגנטינה כדי לקבל אזרחות ארגנטינאית.

מספר הכניסות גדל לאחרונה, מה שלטענת התקשורת המקומית היא תוצאה של המלחמה באוקראינה. מתוך 33 הנשים שהגיעו לבירת ארגנטינה בטיסה אחת ביום חמישי האחרון, שלוש נעצרו בגלל "בעיות במסמכים שלהן", והצטרפו במעצר לשלוש נוספות שהגיעו יום קודם לכן, כך אמרה ראש סוכנות ההגירה פלורנסיה קריניאנו.

ילד שנולד בארגנטינה מקבל אזרחות מקומית, וזה גם מזרז את תהליך האזרחות להורים. כפי שזה נראה, רוסים יכולים לנסוע ללא ויזה ל-87 מדינות בלבד. עורך דין של שלוש הנשים שנעצרו ביום חמישי אמר כי הן "כלואות לשווא", שכן הן מוחזקות בחשד שהן "תיירות שווא". זהו מונח "שלא קיים בחקיקה שלנו", אמר כריסטיאן רובילאר.

"הנשים הללו שלא ביצעו פשע, שלא עברו על שום חוק הגירה, נשללות מהחופש שלהן באופן בלתי חוקי", הוסיף. מאז שוחררו הנשים.

בשנה האחרונה, 21,757 אזרחים רוסים נכנסו לארגנטינה, כולל כ-10,500 נשים בהריון ו"המספרים גדלו בחודשים האחרונים", אמרה קריניאנו. "בשלושת החודשים האחרונים נכנסו 5,819 נשים שעמדו ללדת" לארגנטינה.

הרשויות הדגישו שלפקידים אין בעיות עם אזרחים רוסים המגיעים לארגנטינה, אבל ארגנטינה רוצה לוודא שיש להם באמת תוכניות לחיות במדינה. "אין לנו שום בעיה עם אנשים מכל לאום שרוצים לבוא לגור בארגנטינה, שרוצים לגדל את הילדים שלהם כאן, להשקיע בארגנטינה. הבעיה היא שהאנשים האלה באים, עוזבים, ולא חוזרים לארגנטינה והם עוזבים עם דרכון", אמרה קריניאנו.

"ארגנטינה היא מדינה שבאופן מסורתי פתוחה למהגרים, אך משרדי ההגירה החלו לבדוק את נושא ההגירה מרוסיה לאחר ששלושה מרגלים רוסים נעצרו בסלובניה עם דרכונים ארגנטינאים", אמרה קריניאנו

ארגנטינה מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד