י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בישיבת הממשלה

נתניהו זעם על מיקי זוהר: "רואה בחומרה"; גלית דיסטל התלוננה: "אין לי מדפסת"

כמדי שבוע התכנסה הממשלה לישיבתה השבועית. כמה שרים התלוננו על המצב הביטחוני, אך נתניהו דחה את דבריהם וטען כי הדברים יידונו בקבינט. במהלך הישיבה התלוננה גלית דיסטל: "אין לי מדפסת במשרד ההסברה, אני תחת מתקפה" 

נתניהו זעם על מיקי זוהר: "רואה בחומרה"; גלית דיסטל התלוננה: "אין לי מדפסת"
בישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממשלה התכנסה היום (ראשון) לישיבתה השבועית כשברקע מרחף המצב הביטחוני אחרי פיגוע הדריסה הקשה בשכונת רמות בירושלים והירי בדרום. תחילה פתח נתניהו בהצהרה ואז עברה הישיבה לחלק הסגור.

על פי דיווח ב'חדשות 12', השר עמיחי אליהו טען במהלך הדיון: "ההסברה הביטחונית והמשפטית שלנו לא טובה". השר וסרלאוף, מעוצמה יהודית, חיזק את דבריו והוסיף: "איך זה שלא הגבנו על הרקטה בלילה? נתניהו השיב ואמר כי "הדברים יעלו בקבינט".

השר מיקי זוהר, הצטרף בשלב זה דוברים ואמר: "צריך לפעול לגירוש משפחות מחבלים בהקדם". נתניהו, שדיבר בדיוק על הסוגייה הזאת בפתח ישיבת הממשלה בהצהרה לתקשורת, ובה לא נכח זוהר - עקץ אותו: "רואה בחומרה את העובדה שלא הקשבת לי בראשית דבריי". 

בהמשך הדיון התלוננה שרת ההסברה גלית דיסטל כי אין לה תקציב למשרד: "אין לי אפילו מדפסת במשרד ההסברה, אני משלמת אותה מכיסי", לדבריה, "אני לא מבינה איך אפשר לעשות ככה הסברה". דיסטל הוסיפה: "אני מימנתי פליירים השבוע, אני עומדת תחת מתקפה". נתניהו עקץ ותקף בתגובה ואמר שהוא "עומד תחת ביקורת 40 שנה, ומי שלא יודע לעמוד תחת ביקורת so dont be here" (שלא יהיה פה).  

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הישיבה: "אני מבקש לבקר כאן הבוקר בחריפות את הקריאות להפרת חוק, למרי אזרחי, לפגיעה מכוונת במשק, ואפילו לשימוש בנשק, מצד מי שמתנגדים למדיניות הממשלה. הממשלה קיבלה את אמון העם בבחירות דמוקרטיות וקיבלה מנדט ברור מאזרחי ישראל. איש כאן אינו יכול לערער זאת. איש אינו מערער גם על הזכות להפגין, אבל אי אפשר ואסור לקרוא לאלימות, לפעול באלימות, לקרוא למרי אזרחי, לכפות שביתה על רבים שאינם רוצים זאת".

נתניהו טען: "עם כל הביקורת העצומה שהייתה לנו בזמן ההתנתקות נגד ממשלה שעקרה אלפי יהודים מבתיהם, ואפילו מקבריהם, הימין לא נהג כך". לא השבתנו את המדינה, לא קראנו למרי אזרחי, גינינו בתוקף קריאות להשתמטות משירות צבאי וכל קריאה לשימוש בנשק. הדמוקרטיה היא שלטון הרוב ולא שלטון הרובה".

נתניהו הוסיף: "אני קורא לאופוזיציה לנהוג באחריות. אפשר להתווכח, אפשר להידבר, אפשר וצריך להציע חלופות - אבל אסור לחצות קווים אדומים. חציית הקווים האדומים בימים האחרונים על ידי גורמים קיצוניים - יש לה מטרה אחת ברורה: להביא במכוון לאנרכיה".

בנימין נתניהו ישיבת ממשלה גלית דיסטל אטבריאן מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד