כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
רוצים לשנות

אנשי אופוזיציה באיראן מגבשים אמנה בדרך למהפכה הבאה

שמונה אנשי אופוזיציה איראניים מובילים קראו לתמיכה ממדינות דמוקרטיות כדי לשנות את המשטר באיראן ולבסס את הדמוקרטיה במדינה. הנסיך רזא פהלווי, בנו של השאה האיראני הגולה: "הגיע הזמן לשים בצד את המחלוקות ולהתחיל בעבודה שלנו". הפעילים מזהירים: "הגל הבא של המחאות יבוא, והוא יהיה חזק יותר"

אנשי אופוזיציה באיראן מגבשים אמנה בדרך למהפכה הבאה
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

באירוע היסטורי שנערך באוניברסיטת ג'ורג'טאון בוושינגטון, ערב יום השנה ה-44 להקמת הרפובליקה האסלאמית של איראן, שמונה אנשי אופוזיציה איראניים מובילים קראו לתמיכה ממדינות דמוקרטיות כדי לשנות את המשטר באיראן ולבסס דמוקרטיה. הדוברים, כולם הדגישו את חשיבות האחדות נגד הרפובליקה האסלאמית, וטענו שעכשיו זה לא הזמן להתווכח על הצורה המדויקת של ממשלה דמוקרטית עתידית באיראן.

באירוע נכחו הנסיך הגולה רזה פהלווי, כלת פרס נובל שירין עבאדי, הפעיל הקנדי חאמד אסמאיליון, שבתו ואשתו נהרגו בהפלת טיסה PS752 שהופלה על ידי משמרות המהפכה של איראן ב-2020, לצד פעילי אופוזיציה איראניים נוספים.

על פי ערוץ הטלוויזיה, איראן אינטרנשיונל (Iran international), האירוע יכול להפוך לנקודת מפנה בעיצוב מנהיגות מאוחדת בחו"ל שתייצג את תנועת הדמוקרטיה באיראן, שבה אין לפעילים סיכוי להגן עליה בפומבי ואלפי מפגינים עדיין נמצאים בכלא ועשרות עומדים בפני גזר דין מוות.

כל הדוברים הדגישו כי תנועת המחאה חיה וחזקה באיראן והיא זקוקה לתמיכה ממדינות דמוקרטיות. הם התחייבו לפעול למען צורת ממשל חדשה שתהיה דמוקרטית, חילונית ותביא שוויון, צדק וקידמה לאיראן. הפעילים המייצגים את תנועת המחאה אמרו כי הם עובדים על אמנה לקבוצתם, שתיחתם עד לסוף פברואר ומקווים להניח את היסודות לייצוג פוליטי של שאיפות המפגינים באיראן ולקבל תמיכה בבידוד הרפובליקה האסלאמית.

זוכת פרס נובל שירין עבאדי בהתייחסה לשליט הרפובליקה האסלאמית עלי חמינאי אמרה, "דיקטטור תגיד שלום לקראת הסוף".

"זה לא זמן לקרב פנים. הפלת המשטר אינה אפשרית ללא אחדות ואמפתיה", אמרה עבאדי, "בואו נשאיר חילוקי דעות לבחירות. נעבור יד ביד לעתיד טוב יותר", אמרה. עבדאללה מוהטאדי, מנהיג פוליטי כורדי אמר שבגלל הרג מחסה אמיני בידי המשטר, השקר של הרפובליקה האסלאמית נופץ.

"הגל הבא של המחאות יבוא, והוא יהיה חזק יותר", הזהיר אסמאייליון. "אנחנו יכולים לארגן ולתכנן כך שכאשר יגיע הגל הבא, כולנו מוכנים ונוכל להתרחק מהרפובליקה האסלאמית". הנסיך רזא פהלווי, בנו של השאה הגולה, אמר בכינוס כי "הגיע הזמן לגבש את עמדותינו, לשים בצד את המחלוקות. הגיע הזמן לשים בצד את הסיסמאות, להפשיל שרוולים ולהתחיל בעבודה שלנו".

משמרות המהפכה איראן אופוזיציה מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד