כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הפצועים זעקו לעזרה

כך התבצע הטבח: כתב 'בחדרי חרדים' בשחזור מצמרר מזירת הפיגוע ברמות

ביום שישי האחרון שעות ספורות לפני כניסת השבת ביצע מחבל פיגוע דריסה בתחנת אוטובוס ברמות | ילד בן 6 נהרג במקום, אברך צעיר כשעה לאחר מכן, ובשבת נפטר מפצעיו ילד בן 8 | כתב 'בחדרי' יוסי ריינר חזר אמש אל זירת הפיגוע ושחזר שלב אחר שלב את מסע הרצח הקטלני 

כך התבצע הטבח: כתב 'בחדרי חרדים' בשחזור מצמרר מזירת הפיגוע ברמות
תחנת המוות ברמות צילום: ישי ירושלמי

היה זה עוד שישי שגרתי ועמוס בשכונת רמות בירושלים, המולת מכוניות בכבישים ובתוכם נוסעים אשר ממהרים לקראת ההכנות האחרונות לפני שבת ואנשים שאצים רצים לתפוס את האוטובוס שיוביל אותם לשבות את השבת מחוץ לעיר.

בתוך כמה שניות שגרת החיים הזו תהפוך לבית מטבחיים שותת דם אשר בסיומו יקפדו את חייהם 3 בני אדם חפים מפשע כאשר 2 מתוכם ילדים שלא חצו את גיל 8.

קצת לפני השעה 13:30, שועטת מאזדה כחולה נהוגה בידי מחבל ערבי ישראלי, תושב שכונת עיסאוויה במזרח העיר אל עבר תחנת האוטובוס בשכונה שהייתה עמוסה באנשים. התוצאה קטלנית ביותר: שבעה בני אדם נפגעים חלקם במצב קשה.

בין הנפגעים - שני אחים - ילדים, שנפצעו באורח אנוש. כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו של אחד מהם - יעקב ישראל פלאי בן ה- 6.

כעבור שעה נאלצו בבית החולים שערי צדק לקבוע את מותו של פצוע נוסף, האברך הרב אלתר שלמה לדרמן שהיה בשנות ה-20 לחייו ונישא אך לפני כחצי שנה.

ע"פ עדויות של עדי ראייה שנכחו במקום, המחבל המתין עם רכבו עד שהתחנה התמלאה באנשים ורק אז ביצע את הפיגוע: "חזרתי מבית הספר באוטובוס, וירדתי בתחנה שנמצאת מול הבית שלי", סיפר אחד התלמידים, "בזמן שהלכתי, ראיתי רכב עומד ברמזור ורק מחכה שהתחנה תתמלא באנשים. ואז הוא נסע במהירות ופגע בהם".

המחבל שלא היה חמוש נותר ברכב לאחר ביצוע הפיגוע, וכותר ע"י עוברי אורח שחלקם ניסו לנטרל את המחבל כאשר השליכו עליו סלעים וזאת בזמן שבמקום היו אנשים חמושים בנשק שלא מיהרו לירות במחבל, דבר שעיכב את מתן הסיוע הרפואי לפצועים.

אוריאל, שנקלע לפיגוע בעת שנסע עם רכבו סיפר ל'בחדרי חדרים' על הרגעים הדרמטים כשהגיע לזירה: "מיד כשהבחנתי בפיגוע, עצרתי את הרכב והגעתי לזירה המדממת, המחבל ישב בתוך הרכב, צרחתי לשוטרים שיירו במחבל - אך הם פחדו לירות בו, בינתיים הפצועים שוכבים על הקרקע וזועקים לעזרה אך לא היה מי שיושיע אותם". לדבריו, כוחות ההצלה פחדו להגיש סיוע כל עוד והמחבל חי בשל החשש שאם יאלצו לירות בו יסתכנו כאשר הם נמצאים מאחורי הרכב.

כעבור זמן מה שנדמה היה כנצח, נטרלו 2 שוטרים את המחבל בעודו יושב ברכבו וכוחות ההצלה מיהרו לטפל בפצועים בזירה.

כאמור בסיכומו של הפיגוע הקשה נספרו 3 הרוגים, שניים מתוכם אחים - ילדים בני 6 ו-8 ואברך צעיר בן 20 שנישא אך לפני כחצי שנה.

הילד - יעקב ישראל פלאי בן ה-6 נקבע מותו בזירת הפיגוע, כשעה לאחר מכן נאלצו בבית החולים שערי צדק לקבוע את מותו של בן ה-20, האברך הרב אלתר שלמה לדרמן. במהלך השבת נקבע מותו של אחיו של יעקב ישראל - אשר מנחם בן ה-8. אביהם של השניים שנפצע באורח קשה בפיגוע, לא נכח בזמן הלוויה, אלא שהה בבית החולים כשהוא מורדם ועדיין לא נודעה לו הבשורה המרה רח"ל על הסתלקותם של שני בניו הי"ד.  

 

 

פיגוע הדריסה בשכונת רמות שחזור מצמרר נרצחים מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד