ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

המלחמה חוזרת: מטחי רקטות כבדים לרחבי הארץ

רקטה התפוצצה בשטח פתוח באזור ירושלים • רקטות נורו לעבר גוש דן, השרון ובית שמש • צה"ל תקף מטרות טרור ברצועת עזה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

הפסקת האש קרסה הערב (ג'), ומטחי רקטות נורו לעבר השרון, גוש דן אזור בית שמש והדרום.

מטחי רקטות בלתי פוסקים נורו החל מהערב לעבר מרבית חלקי הארץ. רקטה נורתה לעבר חוף אשקלון והיא נפלה בחניון של מתחם קניות. אין נפגעים.

רקטה נורתה לעבר אשדוד והיא נפלה בשטח פתוח. שתי רקטות יורטו מעל נתיבות, שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור באר שבע. כך גם נורו רקטות לנתיבות.

תושבים רבים התלוננו הערב, על כך שנשמעו הדי פיצוצים ללא שנשמעה אזעקה.בפיקוד העורף הבהירו שלאחר עדכון נהלי ההתראה, תשמע אזעקה רק כאשר צפוייה נפילה של רקטה בשטח בנוי. בעבר נשמעה אזעקה גם כאשר מסלול הרקטה הוביל לשטח פתוח.

במהלך השבועות האחרונים מערכת ההתראה עברה שינויים ועדכונים והיא פועלת כיום בצורה מדוייקת יותר.

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי שגרה רקטות לעבר תל אביב ונתב"ג, כולל רקטת M-75 מתוצרת עצמית ופג'ר מתוצרת איראן. עד כה לקח חמאס אחריות לירי 32 רקטות לעבר ערי ישראל.

בעקבות הפרת הפסקת האש, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון הנחו את המשלחת הישראלית לשיחות ההסדרה בקהיר לשוב לארץ.

צה"ל חידש את המתקפות על מטרות טרור ברצועה ואלפי תושבים נסו מבתיהם.

איש החמאס עיזאת א-רישק אמר כי "לא הושגה שום התקדמות במו"מ, והסיכוי להגיע להסכם - התפוגג. אנו מטילים את האחריות לכך על ישראל". בהתייחס לשיגור הרקטות אמר דובר הארגון, סאמי אבו זוהרי בריאיון לערוץ אל מיאדין: "אין לנו שום מידע על ירי רקטות, אלו דברים שישראל ממציאה כדי לפגוע בשיחות בקהיר. אנו ערוכים להתמודד עם כל האפשרויות והתפתחויות, במקרה של אי הגעה להסכם כלשהו".
חמאס עזה ישראל טרור רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד