כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
100.000 פצועים

מקרי המוות ברעידת האדמה הגיעו ל-33,000

מניין ההרוגים מרעידות האדמה ביום שני לפני שבוע שפקדו את דרום מזרח טורקיה וצפון סוריה עמד ביום ראשון על מעל 33.000 הרוגים, החשש שהמספרים יעלו ככל שצוותי החיפוש יאתרו גופות נוספות בהריסות. הרשויות מסרו כי יותר מ-100.000 בני אדם נוספים נפצעו באסון. בטורקיה נעצרו מעל 130 קבלנים

מקרי המוות ברעידת האדמה הגיעו ל-33,000
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

למרות שלטורקיה יש, על הנייר, חוקי בנייה העומדים בסטנדרטים של הנדסת רעידת אדמה, הם נאכפים לעתים רחוקות מדי, מה שמסביר מדוע אלפי בניינים צנחו על צידם או נפלו כלפי מטה על התושבים והביאו לכמעט 30.000 הרוגים רק בטורקיה, בסוריה השכנה נהרגו כ-4000 תושבים.

הרשויות בנמל התעופה של איסטנבול עצרו ביום ראשון שני קבלנים שהיו אחראים להרס של כמה מבנים באדייאמן, כך דיווחה סוכנות הידיעות DHA וכלי תקשורת אחרים. על פי הדיווחים, השניים היו בדרכם לגאורגיה בניסיון להימלט ממעצר. אחד הקבלנים שנעצרו, יבוז קרקוס, אמר ביום ראשון לכתבים המקומיים: "המצפון שלי נקי. בניתי 44 בניינים. ארבעה מהם נהרסו. עשיתי הכל לפי הכללים".

שני אנשים נוספים נעצרו במחוז גזיאנטפ בחשד כי חתכו עמודים כדי לפנות מקום נוסף לבניין שקרס. מעל 33.000 הרוגים, וכ-100.000 פצועים דווחו בתקשורת הטורקית והסורית. יותר מ-1.1 מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם בטורקיה. מספר לא ידוע עדיין קבור מתחת להריסות. בסוריה, מיעוט ציוד חפירות גרם לאנשים לחפור נואשות אחר יקיריהם בכוחות עצמם.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי היו אתמול עדיין כמה חילוצים, כולל של ילדה בת 10 ששהתה 159 שעות מתחת להריסות בגזיאנטפ.

מניין ההרוגים ברעידת אדמה מסיבית בטורקיה ובסוריה צפוי להגיע ל-50.000 איש, כך אמר ראש מערך הסיוע של האו"ם, מרטין גריפית'ס, ל-Sky News. "אני חושב שקשה להעריך בדיוק, אבל אני בטוח שזה יגיע ל-50.000", אמר גריפית'ס לאחר שנסע למוקד רעידת האדמה בטורקיה. "לא ממש התחלנו לספור את מספר ההרוגים", אמר.

 

רעידת אדמה בטורקיה רעידת אדמה בסוריה רעידות אדמה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד