י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
ישבה ולמדה בלילה עם הבן

גיסם של משפחת פאלי: "המיטות ריקות והחלל עצום"

הרב יצחק ויינברג, גיסם של בני הזוג פאלי, מספר על האימא הצדיקה שאיבדה את שני בניה ושיתף בכאב: "בלילה, ממוטטת ושבורה, דבורי ישבה עם הבן הקטן ולמדה איתו שמירת הלשון"

גיסם של משפחת פאלי: "המיטות ריקות והחלל עצום"
הלווית אשר מנחם פאלי הי"ד צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90

אשר מנחם הי"ד ויעקב ישראל פאלי הי"ד, שני אחים בני 5 ו-8 נרצחו ביום שישי בפיגוע הדריסה הקטלני בשכונת רמות בירושלים. הרב יצחק ויינברג, גיסם של בני הזוג אברהם נוח ודבורה פאלי, שוחח עם אריה אלדד ובן כספית ברדיו 103FM וסיפר על היממה קשה מנשוא שעברה עליהם.

בפתח דבריו, התייחס לדבורה פאלי, אימם של שני הילדים הקדושים, ואמר: "ליוויתי אותה בכל השעות הקשות. מדובר באישה מאוד אימהית ורגישה, אימא בכל רמ"ח איבריה. היא ממש כמו לביאה שמטפלת בגורים שלה, גם אחרי הסיפור הקשה הזה. היו שם שכנים ועובדים סוציאליים, אבל כולם היו כמעט מיותרים - כל הילדים רצו אליה והיא חיבקה כל אחד ודיברה עם כל אחד וליטפה את כל אחד".

עוד ביקש להבהיר כי "מדובר באימא מאוד חמה, מאוד אוהבת, מאוד ביתית, מאוד חזקה, מאוד מאמינה. היא אוגרת את הכוחות בשביל הילדים שלה. היא מוותרת על הרגשות שלה בשביל הילדים שלה. מה שנותן לה את הכוח זו האמונה הגדולה שיש לנו אלוקים בשמיים שמנהל אותנו וכל מה שהוא עושה זה לטובתנו - גם אם יש דברים שכואבים".

בהמשך, שיתף: "הכאב גדול ובלתי נתפס. המיטות ריקות בבית, יש חלל עצום. הילדים כאובים והבעל נמצא אי שם. האמא אוגרת את כל הכוחות שלה כדי להיות חזקה - היא אשת חיל, מגדלת משפחה שהיו בה 9 ילדים. אלה אנשים משפחתיים וצנועים, טובי לב ואיכותיים מאוד. עברנו שבת מאוד קשה, מלאה בדמעות, כאב ובכי".

הרב ויינברג שיתף כי אמש, בתום יום ארוך ומתיש לאם המשפחה, שבו גם קיבלה את הבשורה על מותו של ילדה השני שנפגע, היא מצאה את הזמן לשבת עם בנה הקטן, שביקש לשבת ללמוד יחד כמו בכל לילה. "כל לילה היא יושבת איתו 10 דקות ומלמדת אותו לא לדבר לשון הרע. היא הייתה ממוטטת גם פיזית וגם נפשית, אבל ישבה איתו 10 דקות ולימדה אותו הלכות לשון הרע. הבת שלי ישנה שם והיא כל הזמן בכתה - היא לא יכלה לראות את המראה הזה".

 

דבורה פאלי יעקב ישראל פאלי אשר מנחם פאלי פיגוע הדריסה בשכונת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד