כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חשש ממטעני חבלה

מטריד: הלוחמה החדשה של מחבלי ג'נין בכוחות הביטחון

במערכת הביטחון מזהים לאחרונה כי ארגוני הטרור משתמשים ברחפנים כדי לאתר כוחות בזמן פעילותם בכפרים הפסלטינים. החשש במערכת הביטחון הוא שארגוני הטרור יחמשו את הרחפנים במטעני חבלה ועלולים לגבות קורבנות רבים

מטריד: הלוחמה החדשה של מחבלי ג'נין בכוחות הביטחון
אילוסטרציה צילום: unsplash

כוחות של יחידת המסתערבים של משמר הגבול עצרו אתמול (ראשון) בשעות הצהריים מבוקש במחנה הפליטים ג’נין. במהלך הפעילות במחנה הפליטים, הפעילו גורמי טרור נשק חדש נגד הכוחות שפעלו במחנה - רחפנים לאיתור הכוחות.

השיטה החדשה של הפלסטינים בג'נין היא שימוש ברחפנים לאיתור כוחות, לא הכוחות שפועלים מול המבוקש אלא דווקא אלה שנפרשים כדי לאפשר את יציאת הכוחות מתוך המחנה. הם מפיצים את התמונות ברשתות ושולחים לשם חמושים כדי לתקוף את הכוחות ולהתעמת עמם.

החשש במערכת הביטחון הוא שארגוני הטרור יחמשו את הרחפנים במטעני חבלה. היום הרחפנים הופעלו לצורך צילום אבל זה כלי חדש. גורם ביטחוני הגדיר את הרחפנים כעליית מדרגה, כאשר בהמשך הם יכולים להיות גם חמושים.

כוחות צה"ל ומג"ב עצרו אתמול במהלך פעילות בג'נין את ג'יבריל זביידי, אחיו של המחבל האסיר זכרייה זביידי, שהשתתף בבריחת האסירים מכלא גלבוע ערב ראש השנה תשפ"ב. מהמשטרה נמסר כי זביידי הוא פעיל תנזים שמעורב בפעילות טרור נגד כוחות הביטחון, תכנן פיגועים ואף חשוד במעורבות בחטיפת גופתו של הנער הדרוזי טירן פרו. הוא הסגיר את עצמו לכוחות עם הגעתם למבנה שבו התבצר.

ג'נין פיגוע רחפן רחפן התקפי איתור מחבלים תפיסת מחבלים מעצר מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד