י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

איך תוכלו לגלוש מהסלולר בחו"ל - ומה הכי משתלם?

'גלובס' בדק כמה עולה הגלישה דרך חברות הסלולר בארץ, ואלו חלופות קיימות - החל מרכישת סים בינלאומי ועד השכרת נתב אלחוטי משפחתי

  • כ"ד אב התשע"ד
צלם: גלעד אלסטר
צלם: גלעד אלסטר

בני הזוג ר' נסעו לאירופה לכמה ימים. הם צלצלו לחברת הסלולר שלהם והצטרפו לחבילת חו"ל הכוללת הודעות ושיחות. בטעות הם סברו כי הודעות וואטסאפ הן הודעות טקסט רגילות, ועל כן החליטו שאין להם צורך בחבילת גלישה. שמחים וטובי-לב הם נסעו ושיגרו 5 הודעות וואטסאפ למשפחה - 5 ההודעות היקרות ביותר שהם יכלו לדמיין: 600 שקל היה החשבון שקיבלו בגין הגלישה הסלולרית. אחרי דין ודברים, הפחיתה חברת הסלולר את המחיר בחצי.

הסיפור הזה ממחיש עד כמה חשוב להיערך מראש לשימוש בסלולרי בחו"ל. ואכן, בדיוק כמו ביצוע שיחות מחו"ל, מי שיגלוש ספונטנית מבלי שהתחבר לחבילה (וגלישה בחו"ל מתאפשרת לו מהנייד) ישלם סכומים דמיוניים, כמו 50 שקל ל-1 מגה גלישה.

בהמשך לכתבה שפרסמנו בשבוע שעבר, שסקרה את האפשרויות ואת המחירים לשיחות מחו"ל, "גלובס" בודק את הדרכים ואת התעריפים לגלישה באינטרנט מהסלולרי בחו"ל.

יצוין כי משרד התקשורת הסדיר החל מתחילת אפריל את נושא הגלישה הסלולרית בחו"ל, בעקבות תלונות מאלפי לקוחות ששילמו אלפי שקלים עבור גלישה בחו"ל - לרוב בגלל חוסר ידיעה.

כעת ברירת המחדל היא חסימת שירותי הגלישה בחו"ל. רק במקרים שהמנוי התחבר לתוכנית הכוללת שירותי גלישה, או שהמנוי ביקש לאפשר את הגישה באופן קבוע בעת השהות בחו"ל - יהיה המכשיר פתוח לגלישה. מי שלא התחבר לחבילה אבל ביקש להשאיר את שירותי הגלישה זמינים, אמור לקבל מיד עם הגעתו ליעד בחו"ל הודעת SMS שתאפשר לו לחסום את הגלישה דרך פנייה לספקית.

מעבר לצורך או לרצון להישאר מעודכנים, להשתמש בשירותי האינטרנט או המייל - גלישה סלולרית תאפשר ליצור קשר דרך אפליקציות כמו ווייבר, סקייפ או טנגו. נקודת המוצא היא שמתחברים במקומות בהם יש גישה לרשת אלחוטית, אבל אם אתם נמצאים במקום נטול רשת חינמית, פתרונות כמו חבילת גלישה מחברת הסלולר או כרטיס סים יאפשרו לגלוש מכל מקום (עם הגבלת של נפח גלישה בהתאם לתנאים).

חבילות הגלישה של המפעילות כוללות כמה שיטות: תשלום יומי (פחות משתלם ככל שמתארכת השהות בחו"ל); חבילות עם מחיר כולל לנסיעה (המשתלמות ככל שהנסיעה מתארכת); או תשלום לפי שימוש או גלישה (כמו גם שיחות והודעות) באמצעות כרטיס סים בינלאומי.

איזו ספקית הכי משתלמת?
מנויי יו פון נהנים מהחבילות המשתלמות ביותר: חבילה אחת לממעטים לגלוש (כלומר מסתפקים בהודעות וואטסאפ בלבד) שנפחה 50 מגה לכל הנסיעה בכ-70 שקל; וחבילה של כ-130 שקל לכל הנסיעה בנפח של חצי ג'יגה.

חבילות ספקיות הסלולר מבית פרטנר: אורנג' ו-012 מובייל משתלמות לנסיעות של 4 ימים ויותר וכוללות את נפח הגלישה הגבוה ביותר: כ-140 שקל לנסיעה עבור 1 ג'יגה גלישה.

סלקום, פלאפון והוט מובייל מציעות מודל של תעריף לגלישה יומית: 30 שקל בסלקום ו-40 שקל בהוט מובייל ל-50 מגה גלישה בלבד ליום, ופלאפון מציעה גלישה יומית גם ב-30 שקל אבל ל-100 מגה ביום.

בשעה שבכל הנוגע לשיחות בינלאומיות מציעה גולן טלקום את התעריפים הזולים, בגלישה המצב הפוך: אמנם החברה אינה מחייבת רכישת חבילה לנסיעה אבל התעריף מחושב לפי שימוש: 2-3 שקלים ל-1 מגה ביעדים רבים. במקרה של גלישה בנפח 30 מגה ליום תגיעו ל-60-90 שקל ליום - מחיר גבוה ביחס לאלטרנטיבות.

רמי לוי והום סלולר מציעות (לכלל הלקוחות) רכישת כרטיס סים בינלאומי לשימוש קבוע בנסיעות לחו"ל. תעריפי הום סלולר לגלישה זולים במיוחד: 40 אגורות למגה גלישה בארה"ב ו-60 אגורות למגה גלישה באירופה.

נפח הגלישה מספיק?
מסלולי החברות כוללים נפחי גלישה שונים. כדאי לוודא אם הקצאה של 50 מגה ליום מספיקה לכם: אם תרצו לעשות שימוש בווייז, נסיעה אחת עשויה לגמור את המכסה היומית (למשל במסלול סלקום או הוט מובייל המוגבל ל-50 מגה ליום). חבילות עם נפחי גלישה גבוהים מציעות אורנג'/012 מובייל (1 ג'יגה), ויו פון מציעה חצי ג'יגה.

עם היציאה מהארץ, חשוב לזכור לכבות עדכונים אוטומטיים המותקנים בסלולרי שלכם לאפליקציות שאינן שימושיות בחו"ל (רשתות שיווק ופארם למשל), לבטל הורדה אוטומטית של מיילים, חסימת סרטונים שנשלחים אליכם בוואטסאפ וכדומה - כל פעולה כזה כרוכה בגלישה סלולרית שיכולה לזלול לכם את מכסת הגלישה.

עוד כדאי לחסום את המעבר למצב גלישה עם היציאה מאזור רשת אלחוטית חינמית ולשים לב להתראות על חריגה או סיום מכסת הגלישה בחבילה: חריגות עשויות לעלות ביוקר.
סלולר גלישה מחיר אלחוטית גולן טלקום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד