כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ללום מאשים: הגזענות באלעד תישאר במסווה

במכתב למשרד החינוך טוען עו"ד יואב ללום כי הסמינר שנאלץ לבטל את הרישום - ממשיך להפלות את הבנות הספרדיות

ללום
ללום

פרשיית הרישום הגזעני באלעד מסרבת לשכוך: עו"ד יואב ללום בפניה דחופה היום (ד) למשרד החינוך, טוען כי ממידע שהגיע לידיו עולה כי בלחץ רבנים ליטאיים בעיר - ראש העיר מגבה את מנהלת הסמינר ופועל לפתיחת סמינר נפרד ונוסף בניהולה עבור הבנות האשכנזיות בלבד.

במכתב, הממוען לשר החינוך ולמנכ"לית המשרד, מפרט ללום את המהלכים שנעשו בחודשים האחרונים בנוגע לרישום ואת ההחלטה על ביטול הרישום לאחר שמשרד החינוך טען שהוא לקה באפליה קשה כנגד הבנות הספרדיות. עם זאת, ללום מוסיף וטוען כי גם לאחר הרישום החדש נותרה עדיין בעיה קשה של אפליה, כאשר מנהלת הסמינר הותירה את קבוצת האשכנזיות אותה היא קיבלה ברישום הראשון ולהורים נאמר כי הכיתה המיועדת תיפתח בדירה.

לאור זאת טוען ללום כי בכוונת העיריה לפתוח עבור זלזניק סמינר נוסף נפרד לאשכנזיות, כאשר בשלב הראשון הוא ייפתח בדירה כבית ספר פיראטי הפועל ללא רשיון.

בעקבות כך, פונה ללום ודורש ממשרד החינוך לבחון את הטענות, ובאם אכן הן מאומתות לפעול לשלילת הרשיון של מנהלת ההסמינר. בנוסף הוא תובע שלא לאשר את פתיחת.הסמינר הנוסף ואף ליידע אותו באם קיימת כוונה של העיריה לאשר את פתיחת הסמינר החדש כתיכון עירוני.

מלבד זאת, מוסיף ללום ומבקש מהמשרד להפעיל את ה"שוט היחיד שירתיע את מובילי הגזענות באלעד", כדבריו, ולהביא להקפאת תקציבים כללית לבניית כיתות חדשות באלעד על ידי האגף לפיתוח של משרד החינוך.

מעיריית אלעד נמסרה תגובה לידיעה.

משרד החינוך: ניצחון על האפליה
עם זאת, במשרד החינוך מסתכלים על הדברים במבט אחר ומכריזים על ניצחון יוצא דופן על תופעת האפליה. לאחר שסמינר זלזניק הודיע בתחילת השבוע ל-23 תלמידות ספרדיות שהן התקבלו ללימודים, זאת לאחר שהוא אולץ בידי משרד החינוך לקיים רישום מחודש בשל אפלייה.

גורמים במשרד החינוך מוסרים כי ״המקרה באלעד הוא רק דוגמה אחת למאות מקרים שטופלו על ידנו בשנה האחרונה על רקע אפלייה עדתית או אחרת. כפי שאמרנו בעבר, נגלה אפס סובלנות כלפי אפלייה. בכל מקום בו היא תתקיים, אנחנו נהיה שם להיאבק בה, תוך קיום דיאלוג עם נציגי הקהילות המקומיות״.
אלעד מכתב אפליה סמינר ללום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד