כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

דובר חמאס על תעלומת מוחמד דף: 'שאהיד'

אשתו ובנו התינוק של דף נהרגו בתקיפה; גורלו של דף עדיין לא ידוע - חמאס סירב לפרסם זהות אדם נוסף שנהרג בתקיפה • חמאס שיגר היום יותר מ-100 רקטות; יירוטים ונפילות ללא נפגעים • בכיר בפת"ח ל'אל חיאת': קטאר איימה לגרש את חאלד משעל אם יסכים ליוזמה המצרית

הפצצות בעזה. צלם: פלאש 90
הפצצות בעזה. צלם: פלאש 90

ירי הרקטות לעבר ישראל נמשך גם היום (ד') בעוד גורם מדיני מאשר כי ישראל ניסתה לחסל אתמול בערב את בכיר החמאס מוחמד דף. חמאס שיגר עד כה היום יותר מ-100 רקטות.

תעלומה סביב גורלו של מוחמד דף. מקור בחמאס מסר היום לרשת "אל-ג'זירה" כי ניסיון החיסול של מוחמד דף נכשל. הרשת מדווחת גם כי ישראל ניצלה לכאורה את הרגיעה על מנת להשיג מידע מודיעיני על מוחמד דף ועצרה אתמול את השיחות בקהיר כדי לבצע את ההתנקשות בחייו.

עם זאת, לפי דיווח בחדשות ערוץ 2, דובר חמאס סמי אבו זוהרי הודיע בצהריים רשמית כי ראש הזרוע הצבאית של הארגון לא נפגע בתקיפת הבית בשכונת שייח' רדואן בעזה. אבו זוהרי לגלג על ישראל ואמר כי היא "נכשלת פעם אחר פעם בעימות עם חמאס" - אך הוא כינה את דף "שאהיד" בפתח דבריו, ורק אחר כך תיקן ל"מפקד החמאס".

במקביל החל צה"ל לקצר חופשות של חיילי מילואים שגויסו במבצע "צוק איתן" ומחזיר אותם לפעילות. הקבינט יתכנס בשעה 14:00 לדון בהתפתחויות האחרונות ובהמשך המבצע.

הבוקר יורטו רקטות בשמי אשדוד ואשקלון. לא דווח על נזק או על נפגעים. אזעקות נשמעו הבוקר במועצה אזורית אשכול ובאזור אשדוד ואשקלון, כאשר רקטות נפלו בשטחים פתוחים. המטחים הכבדים לדרום נמשכו ובצהריים נשמעה שוב אזעקה באשדוד ו-4 רקטות יורטו בשמי העיר. רקטה אחת פגעה פגיעה ישירה בבית בחוף אשקלון, אך איש לא נפגע.

צה"ל מתגבר כוחות בדרום רצועת עזה. התגבור כולל כלים כבדים, בהם טנקים ונגמ"שים. לאורך כל הבוקר נורים מטחים כבדים לאזור עוטף עזה.

11 פלסטינים נהרגו ברצועת עזה מאז חידוש הלחימה אמש - כך נמסר ממשרד הבריאות הפלסטיני ברצועה. בכך, עלה מניין ההרוגים הפלסטינים מתחילת מבצע "צוק איתן" ל-2,028.

גורם מדיני ישראלי אישר הבוקר (ד') בשיחה עם וואלה! חדשות כי ישראל ניסתה להתנקש אמש בראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, בתקיפה בעזה. הגורם התייחס לכך שחמאס נמנע מלפרט את מצבו של דף בשעה זו, ודיווח על מותן של אשתו ובתו של דף, לצד הדיווח על מותו של אדם נוסף שאת זהותו חמאס סירב לפרסם. עוד הוסיף הגורם, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להמשיך בתקיפות ברחבי הרצועה.

הלילה הודיע סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כי ישראל ניסתה לחסל את דף, בתקיפה מהאוויר אמש בעיר עזה. "ישראל הפרה את הפסקת האש כדי להתנקש בחייו של דף", אמר, "אבל אזרחים נהרגו במקום". לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, בתקיפה בשכונת שייח רדואן שבעזה נהרגו אשתו ובנו התינוק של דף (ודאד בת ה-28 ועלי בן ה-7 חודשים). בעקבות התקיפה שיגרו ארגוני הטרור עשרות רקטות למרכז ולדרום.

אין עדיין עדכון רשמי מהפלסטינים לגבי מצבו של דף, אם נפגע, אם נהרג או אם כלל היה שם. ישראל ניסתה לחסל אותו ארבע פעמים בעבר ללא הצלחה. עם זאת, באחת התקיפות הוא נפצע קשה וכעת הוא סובל מנכות.

לפני שלושה שבועות, במהלך מבצע "צוק איתן", ואחרי כמעט שנתיים בהן לא נשמע קולו, העביר דף הודעה מוקלטת ברשת הטלוויזיה של חמאס בעקבות פעולת צה"ל ברצועת עזה. בהודעה נשמע דף אומר: "הבסנו את הצבא הציוני, הצלחנו לנצח אותו גם במהלך המתקפה הקרקעית. אנחנו רואים את המתקפה הברברית של האויב עלינו, הוא הורס את בתינו – וניצחנו אותו".

דף, בן 49, נולד במחנה הפליטים חאן יונס שברצועת עזה. כבר ב-1989 הוא נעצר בידי ישראל ונידון למאסר של שנה וחצי. עם שחרורו ב-1991 הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס. את דרכו בארגון הטרור החל כתלמיד של יחיא עיאש (שכונה "המהנדס" ושחוסל בהמשך). ב-1993 מונה לראש הזרוע הצבאית בעזה.

מאז 2002 משמש כמפקד הזרוע הצבאית כולה. בין היתר, הוא אחראי לפיגועי ההתאבדות בשנות התשעים, ולחטיפת חיילים, בהם החייל נחשון וקסמן. בהמשך גם לקח חלק פעיל בפיתוח יכולת ירי הרקטות של חמאס לשטח ישראל. ישראל ניסתה כאמור לחסל אותו מספר פעמים.

דף מוגדר "בכיר מבוקשי עזה". השמועות ברצועה מספרות שעל אף הפציעות הקשות שספג בניסיונות החיסול, הוא עדיין מתפקד ברוב איבריו. הוא אחת הדמויות שמדרבנות חלקים בזרוע הצבאית להקצין את פעילות הטרור, לקדם ירי על ישראל ולהתרחק מהגישה הפייסנית של הזרוע המדינית.
עזה חמאס קטאר דף משעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד