כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מסלולים עם ילדים בהרי הקרפטים

הם מהווים יעד אידיאלי למשפחות שאוהבות הרפתקאות משותפות בטבע, בין יערות קדומים וחיות בר, ערים מימי הביניים ותושבים שמשמרים מסורות עתיקות. מה כדאי לעשות בהרי הקרפטים עם ילדים – ואיך נערכים לטיול?

מסלולים עם ילדים בהרי הקרפטים
הרי הקרפטים צילום: פיקסביי

הרי הקרפטים שוכנים באזור טרנסילבניה המפורסם ברומניה, והם מזמנים חוויות מרגשות לכל המשפחה. בין אם אתם נוסעים בחורף או בקיץ, תוכלו לצאת לטיול ג'יפים בטבע ולפגוש תושבים מקומיים מסבירי פנים, שעדיין חיים כמו פעם. תוכלו גם לצאת לסיור היסטורי בין בתים צבעוניים שנבנו לפני מאות שנים או לבקר בטירות ומבצרים. בעיר בראשוב, הממוקמת בדרום מזרח מחוז טרנסילבניה, תמצאו בית כנסת אורתודוקסי למהדרין וגם קייטרינג בשרי כשר, המופעל ע"י הקהילה המקומית. יש גם לא מעט אפשרויות לינה הכוללות מטבחון כשר ונקי.

אטרקציות מובילות בהרי הקרפטים וטרנסילבניה

שמורת הדובים או תצפית על דובים בטבע ברומניה משגשגת אוכלוסייה גדולה למדי של דובים, הודות לחוקים קפדניים המספקים להם הגנה. שמורת הדובים זרנשטי (ZĂRNEŞTI) היא מקום מקלט ומחסה לדובים מרחבי רומניה, שעברו התעללות או הגיעו למקום מסיבות אחרות. במהלך הביקור בשמורה אפשר ליהנות מתצפית על דובים מקרוב, בתנאי מחיה המדמים את הטבע. הכניסה מותרת לגיל 5. אפשר גם להזמין תצפית על דובים בטבע עם מדריך מקומי (החמוש לצורך הגנה). המדריך ייקח אתכם למקום מסתור ביער ממנו הדובים לא יראו אתכם. אתם לעומת זאת תוכלו לראות אותם דרך חלון חד צדדי.

פויאנה בראשובPoiana Brașov   העיירה הקטנה והציורית משמשת גם כאתר סקי ידוע שפועל כל השנה, עם רכבל ונופים מרהיבים. סמוך לעיירה, בתוך היער, מסתתר פארק חבלים מלהיב לילדים, שנחשב כאתר חובה למשפחות. פויאנה בראשוב מציעה גם היא מסעדה כשרה ומלון כשר.

העיר ברשוב – נוסף על היותה יעד ידידותי למטיילים שומרי מצוות, העיר בראשוב נחשבת לאחד היעדים היפים ברומניה. העיר העתיקה מציעה סיורים בסמטאות צרות (כולל הסמטה הצרה ביותר באירופה), מגדלי שמירה וחומות עתיקות.

טירת בראן – הטירה העתיקה הוקמה בשנת 1382 בסמוך לעיירה בראשוב והיא ידועה כמקום הולדתה של האגדה על הרוזן דרקולה. הטירה מכילה מגוון מעברים סודיים, רהיטים עתיקים ויש בה גם מוזיאון, מופע מולטימדיה ועוד. המאפיין המושך ביותר שלה הוא הארכיטקטורה התקופתית המיוחדת, שגורמת לה להיראות כמו טירה מהאגדות.

ארמון פלש Castelul Peleş הארמון המרהיב שנבנה לפני 150 שנה עבור מלך רומניה ממוקם ליד העיירה סינאיה (על שם הר סיני), ממנה אפשר לצאת לטיולים רגליים ביערות הסמוכים וגם לנסוע ברכבל מעל הנופים היפים. הארמון עצמו הוא חלק מקומפלקס ענק שנועד לשמש בתור חצר המלכות של משפחת המלוכה הרומנית. כיום הוא משמש בעיקר בתור מוזיאון המציג חפצים היסטוריים וחפצי אמנות מיוחדים. חובבי אמנות והיסטוריה? אפשר לשריין חצי יום לסיור בתוך הארמון ובסביבתו (בתיאום מראש).

מה חשוב לדעת לקראת הנסיעה להרי הקרפטים?

לרומניה יש קסם ייחודי משלה, עם אזורים שלמים שכאילו נעצרו בזמן. המפגש עם אזורים אלו יכול להיות קסום ומיוחד, אך באותה נשימה הוא מזמן חוויות שונות מהמקובל כמו למשל כבישים משובשים, חוקי תנועה שלעיתים הם בגדר המלצה ושירותי רפואה שבאזורים מסוימים עשויים להיות לא הכי מתקדמים.

לכן, לצד הצורך לשמור על ערנות (ולנסוע בזהירות), כדאי להביא את הקדמה יחד אתכם, באמצעות ביטוח נסיעות מתקדם ומקיף. חשוב לרכוש ביטוח נסיעות לפני הנסיעה, כדי ליהנות משקט נפשי במהלכה: ביטוח נסיעות לחו"ל מאפשר לכם לשמור על הבריאות והכיס ברגע האמת, בזמן שאתם נמצאים הרחק מהבית. הרובד הרפואי של ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה מגוון הוצאות רפואיות – מהתור לרופא ועד ניתוחים, אשפוזים, טיפולי חירום בשיניים ועוד.

איך בוחרים ביטוח נסיעות לחו"ל?

אחד הקריטריונים החשובים ביותר בביטוח נסיעות לחו"ל, הוא היקף הכיסוי הרפואי. במיוחד כאשר נוסעים לאזורים שבהם התשתיות פחות מפותחות, חשוב לוודא שהביטוח מכסה הוצאות רפואיות ללא תקרה. בדרך זו תוכלו לוודא שגם אם עולה הצורך האשפוז, בניתוח מורכב או אפילו בפינוי אווירי – אתם מכוסים ולא צריכים לחשוש מההגעה לתקרה. מסיבה זו ביטוח נסיעות לחו"ל הפניקס smart travel כולל כיסוי רפואי ללא תקרה (למעט מצב רפואי קיים).

לצד הרובד הרפואי, אפשר להוסיף לביטוח הנסיעות כיסויים נוספים בתשלום בהתאם לצרכים שלכם ולאופי הנסיעה. רוצים להגן על הכיס במקרה של אובדן או גניבת כבודה? אפשר לרכוש הרחבת כבודה. נוסעים עם טלפון או מחשב נייד יקרים? אפשר לרכוש כיסוי ייעודי לכל אחד מהם, שיופעל במקרה של גניבה.

ומה לגבי כיסוי במקרה של קורונה? הרובד הרפואי אמור לכסות אתכם במקרה שצריך טיפול רפואי בעקבות הידבקות בקורונה. לצד זאת, במסגרת ביטוח נסיעות הפניקס smart travel אפשר לרכוש את הרחבת "מגן קורונה" – הרחבת קורונה ייעודית, שמגנה על הכיס בתרחישי קורונה שאינם קשורים ישירות לטיפול הרפואי. כך למשל הרחבת "מגן קורונה" מעניקה החזר עבור הפסד הוצאות במקרה של ביטול הטיסה בעקבות הידבקות בקורונה בשבוע שקדם לטיסה, החזר הוצאות לינה במקרה של הידבקות בקורונה או כניסה לבידוד בארץ היעד בעקבות הארכת השהות מעבר לתקופת הביטוח המקורית ועוד.

טיול משפחתי בקרפטים מזמן זמן איכות משפחתי, חשיפה למקומות היסטוריים ותרבותיים בהם שכנו בעבר קהילות יהודיות מפוארות ואפילו אפשרות לאכול במסעדות כשרות. כל שנותר הוא לתכנן את מסלול הטיול ולרכוש ביטוח נסיעות מתאים, שידאג לכם וליקרים לכם ברגע האמת.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

רומניה טיולי משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד