ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
תיק 4000

החוקר הבכיר: "הטיעון של נתניהו היה שלא דיברו אתו על העסקה"

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכה חקירתו של יריב עמיעד ששימש כחוקר בכיר בתיק 4,000. עו"ד בן צור הטיח בפניו: "מה שאתם עושים זה לא בירור האמת". עמיעד טען: "הטיעון שלו היה שלא דיברו אתו על העסקה. זה לא עלה אל מול הראיות שהיו לנו"

החוקר הבכיר: "הטיעון של נתניהו היה שלא דיברו אתו על העסקה"
גוגל מפות

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכה היום (שני) חקירתו של יריב עמיעד ששימש כחוקר בכיר בתיק 4,000 (פרשת בזק וואלה) וכראש צוות במחלקת החקירות ברשות ניירות ערך.

עמיעד נחקר על ידי עו"ד בעז בן צור, סנגורו של רה"מ בנימין נתניהו, שחקר על פרשת בזק - חקירה מוקדמת, שהובילה בסופו של דבר לתיק בו נאשם נתניהו. 

בן צור טען במהלך חקירת העד כי כבר בשלב החקירה המוקדמת, החוקרים ניסו להגיע אל נתניהו, עוד לפני שניתן אישור היועץ המשפטי לנהל חקירה אודותיו. עמיעד הכחיש את דבריו ולטענתו בכל פעם שהשם של רה"מ נתניהו עלה בחקירה הם נמנעו מלהמשיך באותו הקו.

במהלך החקירה הציג סנגורו של נתניהו מסמך תחת הכותרת "ממצאים נוספים שעלו בחקירת בזק", שבו נטען כי נמצאו בחקירה ראיות לפיהן מקורבים לרה"מ נתניהו העבירו למנכ"ל וואלה דאז אילן ישועה ולאיש העסקים שאול אלוביץ' דרישות לסיקור אוהד.

במהלך החקירה הוצג קטע שבו חוקר שואל את שלמה פילבר, "מי נמצא בפגישה שנתניהו מנסה לארגן בקיסריה? כמה פגישות היו לך איתו, רק אתה והוא?". בן צור: "פרצתם את כל הגזרות. מה הסיפור הבדוי ששאלת את פילבר עליו? על הפגישות בפורום האישי של נתניהו".

עמיעד: "היה ממשק באוגוסט 2015 כשפילבר היה מנכ"ל משרד התקשורת. זה אושר מראש לחקירה. אתה מנסה להבין איך פילבר קשור, אנחנו מנסים להבין את הנסיבות - אין עדיין חשד קונקרטי". השופט בר עם: "אדוני מתמקד בפילבר? זה המנדט?". עמיעד: "יכול היה להיות קשר בין נתניהו לאלוביץ'. המנדט היה שפילבר יוצר קשר עם אלוביץ'". בן צור: "מה שאתם עושים זה לא בירור האמת. ראינו חקירות שלמות של עד המדינה ניר חפץ, הופעלו עליו אמצעים בלתי אנושיים ובלתי חוקיים. איימו על משפחתו".

בן צור המשיך בחקירה ושאל: "איך אתה מציג לנתניהו את הגרסה של חפץ? אתה שואל אותו על עסקת בזק-יס, אתה אומר לו 'הכי לגיטימי שיש לשקול את הקידום שלה במשרדך'. אתם סברתם שזה אישור למעשה של שוחד, איך אתה אומר לו שזה הכי לגיטימי שיש?". עמיעד: "לבזק, מהצד של אלוביץ', יש לגיטימיות לפנות ולקבל את האישור במשרד התקשורת. גם נתניהו וגם אלוביץ' טענו שהם מעולם לא דנו ביניהם על בזק". בן צור: "אתה אומר שזה לגיטימי כשאתם כבר חושבים בשלב הזה שיש פה עסקת שוחד". עמיעד: "הטיעון שלו היה שלא דיברו אתו על העסקה. זה לא עלה אל מול הראיות שהיו לנו".

בן צור שאל בנוסף את עמיעד על חקירתו של חפץ בעניין "פגישת ההגבלים" עם אלוביץ'. הוא הראה קטע מהחקירה שהחוקרים מנסים לברר האם הפגישה הייתה בינואר 2015 - למרות שבכתב האישום נכתב כי התקיימה בנובמבר. בן צור: "מה הייתה גרסתו הראשונה לגבי מועד הפגישה?". עמיעד: "במהלך בחירות 2015. אני לא זוכר ספציפית. חפץ תיאר שאלוביץ' אמר שעושים לו עוול במשרד התקשורת, הוא הגיע עם זה לנתניהו יומיים לאחר מכן ומוסר לו את המסמך. באותו יום, זה יום שישי ה-16 בינואר, הם דיברו על הבחירות".

לדבריו, "יום אחר כך, ה-17 בינואר, מנכ"ל יס הוציא בקשה מחודשת להעביר את אמצעי השליטה בעסקה עם בזק. אלוביץ' שולח הודעה לישועה שזה יפגע באישור העסקה, אז זה התאים לנו מול האירועים. היה פער רק באיכונים, לא היינו יכולים לקבוע ב-100% שהייתה פגישה".

עמיעד הוסיף, "היו כמה תובנות כשעברו על הממצאים כמה חודשים מאוחר יותר. הבינו שמערכת היחסים בין חפץ לאלוביץ' התחילה כבר בספטמבר 2014, ושההיערכות של נתניהו לבחירות התחילה בנובמבר באותה השנה. אלוביץ' היה בלחץ בתקופה הזו". בן צור: "שכחת להשיב לבית המשפט. מה גרם למבנה המפואר של ינואר 2015 לקרוס לתוך עצמו?" עמיעד: "היה פער באיכונים". בן צור מציג את דו"ח האיכונים, לפיו לא הייתה יכולה להיות פגישה בין חפץ ובין אלוביץ' במחצית הראשונה של ינואר 2015. בן צור: "מתי אדוני ראה לראשונה את חוות הדעת הזו או את ממצאיה?". עמיעד: "אני לא מכיר אותה".

תיק 4000 הידוע גם בשם "פרשת בזק-וואלה", הוא חקירה פלילית שניהלה יחידת להב 433 בשיתוף רשות ניירות ערך. על פי החשד בפרשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל לכאורה שוחד ופעל תוך ניגוד עניינים, בכך שהתערב ופעל בהחלטות רגולטוריות המיטיבות עם שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת "בזק". בתמורה, קיבל נתניהו מאלוביץ', המחזיק בשליטה גם באתר "וואלה", להתערב בתכני האתר באופן שיטיב עימו. היועץ המשפטי לממשלה הודיע בנובמבר 2019 כי נתניהו יועמד לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

משפטו של בנימין נתניהו בית המשפט המחוזי בועז בן צור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד