כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בפעם הראשונה

ישראל עברה את ה-10% בחיבור מתקנים לייצור אנרגיה מתחדשת

מנתוני הדו"ח עולה כי בשנת 2022, חוברו מדי חודש מתקני ייצור בהספק ממוצע של כ-96 מגה - וואט בטכנולוגיות שונות, דבר המראה על גידול של כ- 23% בחיבור מתקני ייצור באנרגיה מתחדשת לעומת שנת 2021 בה עמד הממוצע החודשי על 78 מגה - וואט, וגידול של 123% לעומת שנת 2020 בה עמד ממוצע החיבורים החודשי על 43 מגה - וואט

ישראל עברה את ה-10% בחיבור מתקנים לייצור אנרגיה מתחדשת
המטוס על עמוד החשמל צילום: Montgomery County Fire and EMS

על פי דו"ח מצב אנרגיות מתחדשות שמפרסמת רשות החשמל, ישראל עברה את ה-10% בחיבור מתקנים לייצור אנרגיה מתחדשת.

למעשה, רשות החשמל מבצעת מעקב שוטף אחר עמידת משק החשמל ביעדי הממשלה לייצור חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות, וקובעת אסדרות מיטביות ודינמיות על מנת לעודד ולתמרץ את המשק להקים כמה שיותר מתקני ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת. 

הרשות פרסמה את דו"ח מצב האנרגיות המתחדשות לשנת 2022, בו מפורטים הנתונים הרלוונטיים למשק, בהם: ההספק המותקן מאנרגיות מתחדשות, יכולת הייצור השנתית ממתקנים אלה, כמות האנרגיה המיוצרת בפועל מהמתקנים, וכן הסברים על אופן חישוב המדדים והנתונים השונים.

מנתוני הדו"ח עולה כי בשנת 2022, חוברו מדי חודש מתקני ייצור בהספק ממוצע של כ-96 מגה - וואט בטכנולוגיות שונות, דבר המראה על גידול של כ- 23% בחיבור מתקני ייצור באנרגיה מתחדשת לעומת שנת 2021 בה עמד הממוצע החודשי על 78 מגה - וואט, וגידול של 123% לעומת שנת 2020 בה עמד ממוצע החיבורים החודשי על 43 מגה - וואט.

בעקבות השיפור הניכר בקצב החיבור של המתקנים, ההספק המותקן של מתקני אנרגיה מתחדשת נכון לסוף שנת 2022 עלה ל- 4,795 מגה-וואט, כך שיכולת הייצור השנתית שווה, נכון להיום, לשיעור של 11.8% מהצריכה השנתית לעומת 9.4% בשנת 2021. שיעור הצריכה בפועל מאנרגיות מתחדשות הסתכם בשנת 2022 ב- 10.1% מסך האנרגיה שנצרכה בישראל במהלך השנה, לעומת 8.2% בשנת 2021. בדו"ח מוצגים הסברים מפורטים למדדים השונים.

נתונים אלו מראים כי במהלך 2022 משק החשמל הישראלי עבר לראשונה את ה- 10% ייצור באנרגיות מתחדשות. 

קצת על אנרגיה מתחדשת:

אנרגיה מתחדשת היא אנרגיה שמקורה בתהליכים טבעיים מתמשכים, שאינם מתכלים כתוצאה מרתימת האנרגיה האצורה בהם. מקורות אנרגיה מתחדשים נבדלים ממקורות אנרגיה כגון דלק מאובנים, ובמידה מסוימת גם אנרגיה גרעינית, שהשימוש בהם כרוך בהקטנה משמעותית של מאגר האנרגיה הזמינה האצורה בהם.

אמיר שביט יו"ר רשות החשמל הגיב: "הגידול המשמעותי בקצב חיבור מתקני אנרגיה מתחדשת התאפשר בעקבות אסדרות תחרותיות ומיטיבות של הרשות עבור מתקנים אלו, תוך מאמץ של חברת נגה וחברת החשמל לחיבור כמה שיותר מתקנים. בימים אלו מקדמת הרשות אסדרה נוספת שתכליתה לאפשר הגדלה של מתקני ייצור באנרגיה מתחדשת תחת גודלי החיבור הקיימים באמצעות הוספת אגירה. 

 

 

אנרגיה חשמל חדשנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד