כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כתב אישום נגד תושב עזה שנעצר ב'צוק איתן'

מורד אלעמור, תושב רצועת עזה, מואשם בחברות בארגון טרור, מתן שרותים עבורה ועבירות שונות הקשורות לכלי נשק

צילום אילוסטרציה: shutterstock
צילום אילוסטרציה: shutterstock

פרקליטות מחוז דרום (פלילי), באמצעות עורך הדין ערן צברי, הגישה היום (ד) לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, כתב אישום ובקשת מעצר נגד תושב רצועת עזה מוראד אלעמור, אשר נעצר במסגרת מבצע "צוק איתן".

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, מתן שרות להתאחדות בלתי מותרת ועבירות שונות בנשק.

על פי עובדות כתב האישום, במהלך שנת 2008 או בסמוך לכך, פנה אל הנאשם יאסר אבו שבאב פעיל בחז"ע, והציע לו להצטרף לחברות ופעילות בחז"ע. הנאשם הסכים. לאחר שבועיים הגיע הנאשם יחד עם יאסר למשרדי החז"ע ברפיח, ונרשם שם כחבר בחז"ע. בהזדמנות זו, השתתף הנאשם באימונים צבאיים אסורים בחז"ע, אשר כללו הדרכה תיאורטית על ירי פצצות RPG ושימוש ברובה סער קלאצ'ניקוב.

לאחר כשבוע, נפגש הנאשם עם יאסר ופעילי חז"ע נוספים וביניהם באסם אבו תאבת, מהדי עטיה אלעמור ובאסם כמאל אלעמור. במהלך פגישה זו מסר יאסר לבאסם רובה סער קלאצ'ניקוב ומטען חבלה, והורה לנאשם ולבאסם לגשת לגבול ישראל עזה ולהטמין את מטען החבלה במקום, בכדי לגרום למותם של חיילי צה"ל אשר יעברו במקום. הנאשם סירב ועזב את המקום. בעקבות זאת, חברותו בחז"ע הופסקה.

אישום נוסף שהוגש נגדו: במהלך שנת 2009, פנה מחמד אל קאדי תושב עזה לנאשם ושאל אותו באם יש באפשרותו של הנאשם להבריח ממצרים לעזה רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב וזאת עבור אדם תושב עזה.

הנאשם הסכים להבריח את הנשק הנ"ל תמורת 1,300 דולר, ומחמד והנאשם קשרו ביניהם קשר לעשות כן, וכי יחלקו ביניהם את הרווח הכספי מהברחת הנשק, שווה בשווה. בהמשך יצא הנאשם מעזה למצרים דרך מנהרה, רכש קלאצ'ניקוב במצרים תמורת 1,100 דולר, הבריח נשק זה ממצרים לעזה דרך המנהרה, העביר את הנשק למחמד הנ"ל, קיבל ממחמד את התמורה הכספית עליה סיכמו, ומסר למחמד 100$.

אישום שלישי: במהלך השנים 2009-2010 או בסמוך לכך, הבריח ממצרים לעזה, יחד עם מחמד, שישה רובי סער מסוג קלאצ'ניקוב וארגז תחמושת, רובה מסוג "קרלו", שלושה מטולי RPG, עשרה שקי חומר נפץ, וכדור דמה למקלע מסוג "דשקה".

את כלי הנשק מכרו הנאשם ומחמד בעזה לאנשים שזהותם אינה ידועה. הנאשם ומחמד במעשיהם הנ"ל, הובילו וסחרו בנשק ובתחמושת מבלי שהיה בידיהם היתר כדין לעשות כן, דבר שיש בו כדי לפגוע בביטחון מדינת ישראל.

אישום רביעי: במהלך שנת 2013 או בסמוך לכך, פנו אל הנאשם אבו אנס, אבו ג'זר וסלימאן חאמד אלעמור, פעילים בגדודים, וביקשו ממנו שיוביל עבורם דבר מה. הנאשם הסכים. לאחר זמן מה, קרא אבו ג'זר לנאשם להגיע לבית הספר באלפחארי על מנת לבצע עבור הגדודים הובלה.

הנאשם הגיע עם עגלה רתומה לחמור לבית הספר, שם העמיסו אבו ג'זר ואדם נוסף שזהותו אינה ידועה למאשימה על העגלה, חמישה עשר שקים שהכילו חומר שאינו ידוע למאשימה, וכן מטול RPG, כיסו את השקים והמטול בכיסוי, והורו לנאשם לגשת למקום המפגש בשכונת אלפחארי.

הנאשם מילא אחר הוראתו זו של אבו ג'זר, הוביל את השקים והנשק אל מקום המפגש, שם המתינו לו שני אנשים פעילים בגדודים, שזהותם אינה ידועה למאשימה ממשפחת ע'לבאן, שלקחו את השקים ואת המטול, ושילמו לנאשם 150 ש"ח.

במהלך ינואר 2014, פנה אבו ג'זר אל הנאשם וביקש ממנו להוביל עבור הגדודים דבר מה נוסף מבית הספר אל מקום המפגש. הוא הגיע לבית הספר עם העגלה, פגש את אבו ג'זר ואדם נוסף פעיל בגדודים שהעמיסו על העגלה 12 שקים שהכילו חומר שאינו ידוע למאשימה, והורו לו להוביל את השקים אל מקום המפגש. גם הפעם הוא מילא אחר הוראתו זו של אבו ג'זר, הוביל את השקים אל המקום שביקש אבו ג'זר, שם המתינו לו האחרים, אשר לקחו את השקים, ושילמו לו 100 ש"ח.

לאחר מספר ימים, פנה אבו ג'זר אל הנאשם וביקש ממנו להוביל עבור הגדודים דבר מה נוסף מבית הספר אל מקום המפגש. הנאשם הגיע אל בית הספר עם העגלה, פגש את אבו ג'זר ואדם נוסף פעיל בגדודים שזהותו אינה ידועה, שהעמיסו על העגלה שני ארגזי עץ גדולים במשקל של כ-30 ק"ג כל אחד ושתכולתם אינה ידועה, ובנוסף ארבעה מטולי RPG וארבעה מקלעי "250", והורו לו להוביל את כלי הנשק הנ"ל אל מקום המפגש. הוא מילא אחר הוראתו זו של אבו ג'זר, הוביל את כלי הנשק והארגזים אל המקום שביקש אבו ג'זר, שם המתינו לו האחרים, שלקחו את כלי הנשק והארגזים, ושילמו לו 150 ש"ח. הנאשם במעשיו הנ"ל, במספר הזדמנויות שונות, נשא והוביל נשק שלא כדין, מבלי שהיה בידו היתר לנשיאתם ולהובלתם, ונתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, דבר שיש בו כדי לפגוע ביבטחון המדינה.
טרור אסיר ערבי הברחה צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד