כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שעות לפני שנרצח

המלמד של אושי פאלי: ביום שישי הוא ביקש לעבור מקום

המלמד של הילד אושי פאלי הי"ד סיפר בניחום האבלים כי ביום שישי בלי הודעה מוקדמת ביקש לעבור מקום כפי שלא עשה אף פעם. וגם: דברי החיזוק של האמא לבחורים המתחזקים

המלמד של אושי פאלי: ביום שישי הוא ביקש לעבור מקום
הילד אושי פאלי הי"ד צילום: באדיבות המצלם

בית האבלים של משפחת פאלי ברחוב מינץ בשכונת רמות בירושלים עמוס במנחמים מהבוקר ועד הלילה, כולם מגיעים שבורים ויוצאים מוחזקים באמונה וגבורה אמיתית של אם המשפחה הגב' דבורה פאלי וילדיה היושבים שבעה באהל שנבנה בחניון הבניין, ללא הבעל והאבא לצידם שעדיין מורדם ומונשם וזקוק לרחמי שמים. 

הסיפורים שנשמעים במקום ודברי החיזוק הם לשם דבר, לצד בכיות וקבלות טובות. מעניין סיפר הערב (שני) המלמד של הילד אשר מנחם הי"ד הנקרא בפי כל 'אושי' שגרם לדמעות ולסערת רגשות. 

הרב'ה סיפר כי ביום שישי אושי אומר לו ללא הודעה מוקדמת: "אני רוצה לעבור מקום", המלמד סיפר "לא הבנתי למה הוא רוצה לעבור מקום, הוא היה ילד הכי טוב בכיתה, מעולם הוא לא ביקש לעבור מקום, אבל מעולם".  

הרב יעקב פרנק, המלמד בכתה ב' שבה למד אושי הי"ד בתלמוד תורה 'דרך תבונה' בשכונה סיפר כי אין לו שום הסבר הגיוני לכך, מלבד שהנשמה שלו רצתה לעבור מקום שעות לפני שהוא נרצח לבית עולמו. 

בתוך כך, עשרות נערים מתחזקים הגיעו לנחם וקיבלו על עצמם קבלות טובות, התלמידים מרשת החינוך והקירוב 'שובו' סניף נתניה קיבלו על עצמם בניחום אבלים קבלות מרגשות לע"נ הילדים ולרפואת האב הרב אברהם נח בן יהודית. 

וכך אמרה להם האמא דבורה פאלי דברי חיזוק נשגבים: "קודם כל תודה רבה, זה מחזק אותנו, זה צרה של כולנו, החיים שלכם לפניכם, הילדים האלו הגיעו לתיקון הם לא יכולים אתם יכולים להמשיך להתפלל, יעקב, הוא היה ילד שהיה אומר כל דבר תודה רבה, אמרתי לו יום אחד יעקב אתה ילד יהודי אתה אומר תודה, היה לנו משפט בבית 'אל תאמר אוף תאמר פרק ק', זה פרק ק' מזמור לתודה בתהילים, אז אם קורה לנו מה שמפריע לנו משהו שלא הולך לנו, או משהו מעצב, צריך לזכור שאנחנו יהודים ולומר תמיד תודה, ותודה על כל אחד מכם שקיבלתם משהו שיהיה לרפואת בעלי ולזכות כל עם ישראל". 

 

אשר מנחם פאלי דבורה פאלי יעקב ישראל פאלי דרך תבונה פיגוע הדריסה בשכונת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד