ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"הצלתם 19 עולמות"

משלחת החילוץ לטורקיה התקבלה בנתב"ג

משלחת החילוץ בהובלת פיקוד העורף ובשיתוף המל"ל, משרד הביטחון, משרד החוץ, כבאות והצלה לישראל נחתה בארץ אחרי שסיימה את פעילותה באסון רעידת האדמה בטורקיה והתקבלה בטקס קבלת פנים חגיגית במעמד ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל | תיעוד

משלחת החילוץ לטורקיה התקבלה בנתב"ג
טקס קבל"פ בנתב"ג למשלחת ענפי זית צילום: חיים צח, לע"מ

משלחת החילוץ של 'ענפי זית' סיימה את משימתה ונחתה בנמל התעופה בן גוריון. המשלחת שבה ארצה היום (שני) לאחר שסייעה בחילוץ 19 בני אדם חיים – המשלחת הרפואית תמשיך במשימתה בטורקיה.

חברי משלחת החילוץ הצה"לית, שמהווה חלק ממשלחת "ענפי זית" בטורקיה, השלימו את פעילותם בחילוץ לכודים מאתרי ההרס. משלחת החילוץ יצאה מישראל והחלה את פעילותה בשטח טורקיה ביום ג', 7 בפברואר 2023, בעקבות רעידת האדמה שאירעה בשבוע שעבר בדרום המדינה, במהלכה נהרגו ונפצעו עשרות אלפים.

משלחת החילוץ כללה למעלה מ-160 משתתפים שעבדו ללא הפסקה בהובלת פיקוד העורף ובשיתוף המל"ל, משרד הביטחון, משרד החוץ, כבאות והצלה לישראל וכוחות החילוץ המקומיים בניסיון להציל חיים ולסייע לנפגעים באסון.

בתום שישה ימים של מאמצים ממושכים, חילצה המשלחת 19 בני אדם בחיים, כאשר צעיר המחולצים הוא בן שנתיים, והמבוגר בהם הוא בן 65.

מדובר במספר חסר תקדים של מחולצים ביחס למשלחות חילוץ קודמות של צה"ל. לצד חזרתה ארצה של משלחת החילוץ, משלחת הסיוע הרפואי של צה"ל ממשיכה לעת עתה להוביל את המאמץ הרפואי בטורקיה, ולהעניק טיפול רפואי לפצועים במקום. משלחת החילוץ שבה ארצה באמצעות מטוסי חיל האוויר.

בטקס קבלת הפנים בנתב"ג, השתתפו בין הייתר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, מפקד המשלחת אל"מ במיל' גולן ואך, נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי ושגריר טורקיה בישראל שאקיר אוזקן טורונלר.

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס: "ברוכים השבים ארצה. עם ישראל כולו עקב בהתרגשות עצומה על פעולת ההצלה שלכם. יצאתם בשם המדינה והבאתם כבוד עצום למדינת ישראל. ראינו אתכם פועלים בקור, בתנאים קשים סביב השעון - בפעולה הקדושה ביותר שאדם יכול לעשות זה להציל חיים אחרים. "כל המציל נפש אחת" - אתם יודעים את ההמשך. אתם הצלתם 19 עולמות".

"אתם עשיתם דבר נוסף. אתם הראיתם לעולם כולו את הפנים היפות והאמיתיות של מדינת ישראל: מדינה קטנה עם נשמה ענקית, מדינה שנחלצת לעזור לאנשים באשר הם, ברחבי העולם בתנאים לא תנאים מתוך אנושיות ומוסריות עליונה. אלה הפנים האמיתיות של עם ישראל".

לדברי נתניהו, "דווקא בימים אלה השליחות שלכם מקבלת משמעות נוספת. בסערות הזמן אתם מזכירים לכולנו שאנחנו עם אחד, עם גורל אחד, עם עתיד אחד. עם ישראל כולו גאה בכם, אני גאה בכם. אני מצדיע לכם. ברוך שובכם הביתה. תודה רבה לכם".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי אמר: "חברי משלחת ׳ענפי זית׳, ברוכים השבים ארצה. עקבנו כולנו אחר כל פעולת חילוץ וכל אדם שהצלתם. בתוך טרגדיה אנושית נוראה הבאתם לצה"ל ולמדינה כולה גאווה עצומה. אני גאה בכם מאוד. כשרצינו להתארגן ולבחון הוצאת משלחת אמרו לי שכולם כבר מתארגנים, אנשים באו מיד, בסדיר ובמילואים. רק שמעו שהייתה רעידת אדמה ובאו מעצמם. זו רוח ההתנדבות והנכונות לעזוב הכל עבור דברים חשובים. פעלתם במקצועיות ובנחישות, הצלתם חיים. המשימה לא הושלמה - בית החולים שלנו עדיין פועל ומציל חיים בטורקיה. הערכה רבה לכולכם ולך, אלוף-משנה גולן ואך, שפיקדת על משלחת החילוץ בכישרון ובמקצועיות ולכל המשתתפים בסדיר, במילואים ובשירות הציבורי וגם למשפחות שלכם - שיש להן חלק חשוב מאוד ברוח של העשייה הזאת".

מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא הוסיף ואמר: "משלחת החילוץ ׳ענפי זית׳ היא משימה לאומית ראשונה במעלה, לה נרתמו במהירות אנשי המילואים שעזבו את מקומות עבודתם ואת משפחותיהם כדי לתרום מהיכולות שלהם עבור הצלת חיים. אני גאה באנשיי, אנשי פיקוד העורף, ומצדיע להם על ההירתמות, הנתינה והביצוע המקצועי".

מפקד יחידת החילוץ הארצית ומפקד משלחת החילוץ, אלוף-משנה (מיל׳) גולן ואך אמר בטקס: "משלחת החילוץ, מסיימת את משימתה בטורקיה, לאחר שישה ימים עצימים, בהם המשלחת הצילה חיים של 19 לכודים. אני גאה לעמוד בראש הכוח המקצועי והערכי הזה שכל אחד מ-160 חבריו, רובם משרתי מילואים שעזבו את כל עיסוקיהם ונקראו לדגל, פעלו מסביב לשעון, בתנאים מורכבים לחילוץ ניצולים והצלת חיים. אני רואה בכך זכות, בה אנו כצה״ל מסייעים למדינה ותושביה בשעת צרה, ואנחנו נמשיך ונפעל כך, בשם צה״ל ומדינת ישראל לסיוע בכל מקום בו נדרש".

מבצע ענפי זית רעידת אדמה בטורקיה קבלת פנים נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד