כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מספר נסיונות חיסול

מכתב עם רעל כימי: קצין רוסי בכיר שרד ניסיון התנקשות

מכתב שנשלח לגנרל אפטי אלאודינוב מצבא רוסיה, היה ספוג בחומר כימי בעל ריח חזק שפגע בו ובשני עוזריו שנזקקו לטיפול רפואי בבית חולים. אלאודינוב, הוא מפקד יחידת כוחות מיוחדים, ומפקד בכיר בלוהנסק, נמצא כעת בבית חולים במוסקבה

מכתב עם רעל כימי: קצין רוסי בכיר שרד ניסיון התנקשות
קדירוב (מימין) ואלאודינוב צילום: מנהיג צ'צ'ניה

אחד המפקדים הצבאיים הבכירים של פוטין ניצל בקושי מניסיון התנקשות. העוזר של פוטין, מנהיג צ'צ'ניה רמזן קדירוב, כתב בטלגרם כי הגנרל אפטי אלאודינוב קיבל מכתב חשוד ביום רביעי (8 בפברואר). "חברים, אחינו היקר אפטי אלאודינוב הורעל לפני מספר ימים", כתב המנהיג הצ'צ'ני.

על פי הדיווחים, אלאודינוב, בן 50, קיבל מכתב שהיה ספוג ברעל קטלני. אלאודינוב, הוא מפקד יחידת כוחות מיוחדים, ומפקד בכיר בלוהנסק, נמצא כעת בבית חולים במוסקבה כשהוא מתאושש מהתקיפה לצד שני עוזרים שנפגעו אף הם מהחומר הכימי האלמוני.

אלאודינוב זוכה עיטור כבוד הגבוה ביותר של הקרמלין, מעורב בלחימה באוקראינה שם הוא מפקד על חיילים מצ'צ'ניה. "ישנה חקירה של ניסיון ההתנקשות לזהות את המעורבים", אמר קדירוב. "כבר היו תוצאות מהחקירה הזאת" הוא אמר. המנהיג הצ'צ'ני אמר שאלאודינוב פעל במהירות כדי "לנקות את ידיו ולשטוף את חלל האף שלו".

קדירוב מקורבו של פוטין הוסיף: "כל המורעלים אושפזו ביחידה רפואית, הודות לפעולות המיומנות והמוכשרות של מנהל היחידה ושתי עוזרות רפואיות, נמנעו השלכות חמורות. עכשיו הגנרל אלאודינוב ושני העוזרים נמצאים במרפאה במוסקבה ונמצאים במגמת שיפור".

הוא אמר כי מתקפת ההרעלה הייתה ב-8 בפברואר, אך לא ברור היכן קרה. יום קודם לכן קיבלה אשת התעמולה של פוטין, מרגריטה סימוניאן, בת 42, ראש אימפריית התקשורת הממלכתית RT הרוסית, חבילה "חשודה" שנבדקה על ידי שוטרים ומומחי נפץ. בסופו של דבר נמצא כי החבילה אינה מכילה איום. עם זאת, סימוניאן טענה כי היא חיה כעת תחת "הגנה של המדינה".

בחשד נוסף להתנקשות, חוסל בשבוע שעבר רופא פרו פוטין, לאחר שנורה בראשו. איגור מנגושב, בן 36, נפצע קשה ואושפז בבית החולים במשך מספר ימים ואז מת מפצעיו, אשתו אמרה שזה היה רצח בשטח אוקראיני שנמצא תחת כיבוש רוסי.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה צ'צ'ניה מנהיג צ'צ'ניה רמזאן קדירוב נסיון חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד