כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
זעקת העקורים

מניין ההרוגים הגיע ליותר מ-36,000 הרוגים

שבוע לאחר רעידות האדמה ההרסניות שקרעו את דרום טורקיה וצפון מערב סוריה, המספרים מתקרבים לתחזית הקודרת, מעל 36.000 הרוגים בשתי המדינות. רעידות האדמה יעלו לטורקיה כמעט 90 מיליארד דולר, כך לפי ארגוני סיוע טורקיים

מניין ההרוגים הגיע ליותר מ-36,000 הרוגים
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

ארגוני סיוע טוענים כי הסיוע לתושבי סוריה הגיע לתושבים שנפגעו מרעידות האדמה מאוחר מדי. הלחץ גובר על מנהיגי העולם להתגבר על האתגרים הלוגיסטיים והפוליטיים שנגרמו ממלחמת האזרחים במדינה. מניין ההרוגים בשתי המדינות עבר היום את המספרים המבהילים 36,000, כמיליון ניצולים נותרו פצועים או חסרי בית, חשש שהתחזית של האו"ם תתקיים והמספרים יגיעו ל-50.000 הרוגים עם יותר מ-100.000 פצועים.

מניין ההרוגים ברחבי סוריה וטורקיה עלה הבוקר לכמעט 36.500. בטורקיה נהרגו כ-32.000 בני אדם, כך מסרה הרשות לניהול אסונות וחירום במדינה (AFAD). בשטח הנשלט על ידי מממשלת סוריה, 1.500 בני אדם מתו, כך לפי סוכנות הידיעות הערבית הסורית המנוהלת על ידי המדינה (SANA). משרד הבריאות של האופוזיציה הסורית המנוהלת על ידי המורדים דיווח על 3,160 הרוגים בשטחים תחת האופוזיציה.

כ-26 מיליון בני אדם ברחבי טורקיה וסוריה נפגעו מרעידת האדמה, עם עשרות מתקנים רפואיים שניזוקו, כך נמסר מארגון הבריאות העולמי בדו"ח שנערך, לפחות 15 בתי חולים בטורקיה סובלים מנזקים, 48 מתקני בריאות בצפון מערב סוריה נפגעו.

ראש ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, השוהה בסוריה, ערך מסיבת עיתונאים אתמול על רעידת האדמה בטורקיה-סוריה. לדבריו, 110 טונות של אספקה ​​רפואית נשלחו לאזורים שנפגעו בסוריה.

רעידות האדמה יעלו לטורקיה כמעט 90 מיליארד דולר, כך לפי ארגון ארגונים טורקיים. 10 המחוזות שנהרסו מהאסון מהווים 15% מהאוכלוסייה (13.4 מיליון איש) ומייצרים 10% מהתל"ג שלה. הערכות בטורקיה כי רוב הכסף יילך לתיקון ולבנייה מחדש של בתים ותשתיות. אך לפני זה ארדואן חייב למצוא פתרון לכמיליון איש שחייבים למצוא בית אחר, לאחר שביתם התמוטט או ניזוק.

רעידת אדמה בסוריה רעידת אדמה בטורקיה רעידות אדמה או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד