כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חשש ממעצר שווא

ארצות הברית קוראת לאזרחיה לעזוב את רוסיה לאלתר

מחלקת המדינה האמריקנית הורתה אתמול לכלל אזרחי ארה"ב ברוסיה לעזוב מיד. ארה"ב חוששת שהמלחמה באוקראינה תביא למעצרים שרירותיים מצד הרוסים. "אזרחי ארה"ב המתגוררים או מטיילים ברוסיה צריכים לעזוב מיד", הזהירה שגרירות ארה"ב במוסקבה

ארצות הברית קוראת לאזרחיה לעזוב את רוסיה לאלתר
דרכון אמריקני על רקע הסטייט דיפרטמנט צילום: אין קרדיט

בהודעה חריפה של מחלקת המדינה של ארה"ב, פורסמה אזהרה "אל תיסעו לרוסיה". מחלקת המדינה האמריקנית הורתה ביום שני לכל אזרחי ארה"ב ברוסיה עם אזרחות כפולה לעזוב מיד כשהמלחמה באוקראינה מתגברת והחששות לגבי מעצרים שרירותיים מתגברים. "אזרחי ארה"ב המתגוררים או מטיילים ברוסיה צריכים לעזוב מיד", הזהירה שגרירות ארה"ב במוסקבה. "תנהגו בזהירות מוגברת בגלל הסיכון למעצרים שלא כדין". מבהודעה חריפה מסרה מחלקת המדינה גם: "אל תיסעו לרוסיה".

השגרירות הזהירה כי יכולתה לסייע לאזרחי ארה"ב ברוסיה מוגבלת מאוד בשל מגבלות כוח אדם, הגבלות נסיעות והשעיית השירותים הקונסולריים. כל האמריקנים הוזהרו למצוא דרך לצאת מהמדינה באופן מיידי עם תזכורת שכרטיסי חיוב או אשראי אמריקאים אינם פועלים ברוסיה, וההעברה האלקטרונית של הכספים הפכה לקשה יותר ויותר עקב סנקציות.

"שירותי הביטחון הרוסיים עצרו אזרחי ארה"ב באשמת זיוף, אזרחי ארה"ב ברוסיה נעצרו לשווא, נשללו מהם יחס הוגן ושקוף, והרשיעו אותם במשפטים חשאיים או ללא הצגת ראיות מהימנות", הוסיפו בשגרירות.

הקרמלין דחה אתמול את האזהרות של השגרירות האמריקאית והצביע על קריאות דומות לעזוב את רוסיה שפרסמה מחלקת המדינה בספטמבר האחרון, זמן קצר לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין גייס חיילים נוספים להצטרף לשורותיו באוקראינה. "אזהרות הושמעו על ידי מחלקת המדינה פעמים רבות בתקופה האחרונה, כך שזה לא דבר חדש", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב.

ראש סניף ה-CIA לשעבר במוסקבה, דן הופמן, טען שהתראת השגרירות הייתה שגרתית ושימשה תזכורת לאמריקאים למצב המסוכן שבו הם נמצאים אם יישארו ברוסיה או ייסעו לרוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב אזרחות כפולה אזרחות אמריקאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד