י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ארגון הבריאות מתריע

אפריקה: התפרצות נגיף מרבורג הדומה לאבולה

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי גינאה המשוונית מאשרת התפרצות של נגיף המרבורג. הנגיף הקשור לאבולה אחראי לפחות לתשעה מקרי מוות במדינה שנמצאת במערב אפריקה. יש כרגע תשעה מקרי מוות ו-16 מקרים חשודים עם תסמינים הכוללים חום, עייפות, שלשולים והקאות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Unsplash

ארגון הבריאות העולמי אומר שגינאה המשוונית אישרה את ההתפרצות הראשונה אי פעם של נגיף מרבורג, ומסר שהנגיף הקשור לאבולה אחראי לפחות לתשעה מקרי מוות במדינה הזעירה במערב אפריקה. נגיף מרבורג קשור לנגיף האבולה והמקור שלהם מאוגנדה וקונגו, המקור המקורי של הנגיף לא ידוע, אך יש מדענים שטוענים כי מדובר בעטלף פירות מצוי.

בהצהרה אתמול, מסרה סוכנות הבריאות של האו"ם כי המגיפה התגלתה בגינאה המשוונית, לאחר שמקרים שהתגלו נשלחו למעבדה בסנגל כדי לאתר את סיבת המחלה, לאחר התראה של פקיד בריאות מקומי בשבוע שעבר.

ארגון הבריאות העולמי מסר שיש כרגע תשעה מקרי מוות ו-16 מקרים חשודים עם תסמינים הכוללים חום, עייפות, שלשולים והקאות. הארגון הודיע שהוא שהוא שולח מומחים רפואיים לעזור לגורמים רשמיים בגינאה המשוונית לעצור את ההתפרצות וכן שולח ציוד מגן למאות עובדי רפואה.

בדומה לאבולה, נגיף מרבורג מקורו בעטלפים ומתפשט בין אנשים באמצעות מגע קרוב עם נוזלי הגוף של אנשים נגועים, או משטחים, כמו סדינים מזוהמים. ללא טיפול, מרבורג עלולה להיות קטלנית אצל עד 88% מהאנשים.

הנגיף הנדיר זוהה לראשונה ב-1967 לאחר שגרם להתפרצויות במעבדות במרבורג, גרמניה ובבלגרד, סרביה. שבעה אנשים מתו כשנחשפו לנגיף בעת עריכת מחקר על קופים. אין חיסונים או תרופות רשמיות לטיפול במרבורג, אך טיפול בהידרדרציה כדי להקל על הסימפטומים יכול לשפר את סיכויי ההישרדות.

בהתפרצות ב-2004 באנגולה, נגיף המרבורג הביא למותם של 90% מ-252 אנשים שנדבקו. בשנה שעברה דווח על שני מקרי מוות ממרבורג בגאנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

נגיף אבולה אפריקה קונגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד