ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
40% תמותה

המחלה הקטלנית שמתפשטת בישראל ואין מודעות

'קנדידה אאוריס' כבר הוכרזה על ידי ארגון הבריאות העולמי כפטריה בעלת דרגת סיכון מרבית לחיי המאושפזים, אבל בישראל הטיפול בה ממשיך להתעכב ואין מודעות לסכנה שבה מצד משרד הבריאות לציבור

המחלה הקטלנית שמתפשטת בישראל ואין מודעות
תרבית של הפטריה צילום: מתוך כאן חדשות

בשנתיים האחרונות מתפשטת בבתי החולים בישראל פטריה אלימה ומדבקת. מדובר ב"קנדידה אאוריס" - והיא מסוכנת בעיקר למי למאושפזים בבתי חולים, המחוברים למכשירים, או כאלה שהמערכת החיסונית שלהם ירודה. היא עלולה לגרום לסיבוכים ושיעורי התמותה ממנה גבוהים. כך חושפת לראשונה קטי דור ב'כאן 11'.

פרופסור רונן בן עמי, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים איכילוב ומנהל המעבדה המרכזית לחקר הפטריות, עקב אחרי הנתונים בשנים האחרונות, ומזהיר כי מדובר בפטריה מסוכנת ששיעור התמותה ממנה בקרב החולים מגיע ל-40%.

בעוד שהמרכז לבקרת מחלות האמריקני וארגון הבריאות העולמי העלו את הפטריה "קנדידה אאוריס" לדרגת סיכון מרבית - כאן בישראל מאשימים המומחים למחלות זיהומיות כי משרד הבריאות פועל באיטיות ואינו מודע לסכנות. לפני כשנה וחצי פנתה יושבת ראש איגוד המומחים למחלות זיהומיות, פרופסור גליה רהב, למשרד הבריאות בנושא - אך לא קיבלה מענה מיידי.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי כל המקרים שדווחו טופלו כנדרש. באחריות הרופא והמוסד הרפואי לדווח באופן מיידי על התפשטות מחוללים פתוגניים. לפני מספר חודשים נוספה הפטריה לרשימת החיידקים המחייבים הודעה מיידית למשרד הבריאות, ומוסדות הבריאות מחוייבים לדווח גם עליה. במקרה של מידע על אירוע שלא דווח כראוי - על גורם המקצוע לפנות למשרד. החשש של המומחים למחלות זיהומיות הוא שהפטרייה הזאת, בגלל שקשה מאוד להיפטר ממנה ולמגר אותה, תהפוך לדיירת קבע בבתי החולים בישראל.

משרד הבריאות קנדידה אאוריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד