כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"ישראל מקבלת סיוע של מיליארדים"

פרשן אמריקני בכיר מאיים: "לא נשתוק על הרפורמה"

הפרשן הבכיר של ה'ניו יורק טיימס', תומאס פרידמן אומר בראיון ל'כאן' כי ישראל "התערבה בפוליטיקה האמריקנית פעם אחר פעם" וכי שנות השלטון של נתניהו "שחקו את התמיכה בישראל"

פרשן אמריקני בכיר מאיים: "לא נשתוק על הרפורמה"
תום פרידמן צילום: מתוך שידורי כאן 11

הפרשן הבכיר של העיתון 'ניו יורק טיימס', תום פרידמן התראיין למואב ורדי בתכנית 'העולם היום' ב'כאן 11', ואמר כי לאור הסיוע הכלכלי האמריקני הגדול לישראל, ארה"ב רשאית להתנגד לעמדת הממשלה, גם בנושא הרפורמה המשפטית. לדבריו, "אנחנו נותנים לישראל סיוע של 3.3 מיליארד דולר - אנחנו לא צריכים לשבת בצד ולשתוק כמו ילד טוב ירושלים".

"לביידן אכפת מאוד מישראל. הוא מבין ש'הרפורמה המשפטית' תגרום לשחיקה של יסודות הדמוקרטיה שלה", הסביר פרידמן את הביקורת שהשמיע הנשיא האמריקני על השינויים המסתמנים במערכת המשפט בישראל. "הוא חיפש דרך ומילים כדי להביע את המסר הזה מבלי להתערב באופן גלוי בפוליטיקה הישראלית - דבר שהיה גורם למחלוקת בפני עצמו, ואני חושב שהוא הגיב לזה יפה".

על האמירה כי מדובר בהתערבות לא הולמת בפוליטיקה הישראלית, אמר פרידמן: "אתה יודע מה נתניהו עשה בפוליטיקה האמריקנית? הוא נדחף לישיבה המשותפת של שני בתי הקונגרס, בניגוד לנשיא ארה"ב המכהן". הוא הוסיף: "ביידן מתנגד לעמדה לפיה ארה"ב לא צריכה 'להתערב' בעניינים של מדינה, שאנחנו מעניקים לה סיוע של 3.3 מיליארד דולר. אז מה, אנחנו צריכים פשוט לשבת שם כמו 'ילד טוב ירושלים' ולא לומר כלום לממשלה הישראלית, שהתערבה בפוליטיקה שלנו פעם אחר פעם?".

"אני באופן אישי לא בעד לנסות 'להעניש' את ישראל על ידי ביטול הסיוע האמריקני", אמר פרידמן. "ישראל נמצאת בשכונה מסוכנת ואני תומך בסיוע הביטחוני שלנו, אבל זה חלק מתהליך כללי של שחיקה. ג'ו ביידן כנראה יהיה הנשיא הדמוקרטי הפרו-ישראלי האחרון - 12 השנים בהן נתניהו הפך את ישראל לסוגייה רפובליקנית באמריקה, שחקה בצורה אדירה את התמיכה בישראל".

הרפורמה המשפטית ישראל ארצות הברית תומאס פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד