כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשש במערכת הביטחון

צפו: הקטין הביע תמיכה במחבלים בראיון ונעצר כעבור שעות

צעיר בשנות העשרה שהביע תמיכה במחבלים שביצעו את הפיגועים האחרונים בראיון לכתב 'כאן חדשות' נעצר כעבור שעות בביתו במזרח ירושלים. במערכת הביטחון חוששים מ'גל פיגועי קטינים' בעקבות העלייה במעורבותם של קטינים ערבים בפיגועי הטרור האחרונים

צפו: הקטין הביע תמיכה במחבלים בראיון ונעצר כעבור שעות
יוסף אבו אל-הווא צילום: מתוך שידורי כאן 11

במערכת הביטחון חוששים מגל פיגועי קטינים אחרי ששלושה בני 13 ו-14 ביצעו שלושה פיגועים בשבועיים האחרונים, שניים מהם רק אתמול (שני). במשטרה מזהים בתקופה האחרונה הסתה ברשתות שמכוונת ספציפית לגילאים הללו. ההסתה מכוונת בעיקר לתושבי מזרח ירושלים כי הגורמים שמאחורי ההסתה לא מצליחים להבעיר את השטח בקרב ערביי ישראל.

המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי שהגיע אמש לזירת הפיגוע במחסום שועפאט, שם קיבל סקירה ממפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ומפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, התייחס לגילם הצעיר של המחבלים במספר פיגועים שאירעו לאחרונה בירושלים ואמר: "יש פה רצף מטריד של מחבלים בגילאים מאוד צעירים שכל אחד מסיבותיו יוצא לבצע פיגוע. הרצף הזה מלמד על הסתה שהולכת וגוברת ברשתות החברתיות של גורמי טרור שמציפים את הרשת בקריאות לצעירים לצאת ולבצע פיגועי טרור".

בתוך כך, כוחות הביטחון עצרו אמש בשכונת א-טור במזרח ירושלים את יוסף אבו אל-הווא, קטין ערבי שהביע תמיכה במחבלים שביצעו פיגועים ובארגון הטרור חמאס, כשאת הבעת התמיכה עשה מול המיקרופון בריאיון ל'כאן חדשות'.

הנער נשאל על ידי כתב 'כאן', אם היה רוצה ללמוד ולהתפתח וענה: "אנחנו רוצים חמאס ומהומות. למות כשהידים. זה הדבר הכי חשוב". לאחר מכן נשאל מה הוא חושב על מעשיו של המחבל שרצח שבעה בני אדם בנווה יעקב. "הוא הפחיד את היהודים. היה יותר טוב אם היה הורג עוד". על השאלה של הכתב - ואם היה הורג אותי? השיב - "אינשאללה".

 

תמיכה בטרור תמיכה במחבלים קטינים ילד מחבל מחבלים ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד