כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
להסביר ולנמק

הבכירים שדורש נתניהו להביא לחקירה בוועדת אסון מירון

ביום חמישי יחל שלב הדיונים הבא בוועדה לחקר אסון מירון ובינתיים פרקליטו של ראש הממשלה נתניהו דורש לזמן לחקירה בפני הוועדה כמה אישים בכירים שכיהנו אז בתפקידיהם, בהם היועמ"ש מנדלבליט והפרקליט לשעבר שי ניצן 

הבכירים שדורש נתניהו להביא לחקירה בוועדת אסון מירון
נתניהו מגיע לישיבת ממשלה צילום: עמית שאבי, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש מוועדת החקירה לאסון מירון לחקור את היועהמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט, את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן ואת המפכ"ל המכהן רנ"צ קובי שבתאי. כך פורסם ב'כאן חדשות'. נתניהו כבר ביקש לחקור בוועדה כמה בעלי תפקידים מדרגים זוטרים, בהם מהנדס הבטיחות, שני מנהלי בטיחות ושני אנשי חברות אבטחה שהיו אמונים על הסדרנים באירוע.

נתניהו, שקיבל מכתב אזהרה מהוועדה, זכאי לחקור עדים בשלב הבא של הדיונים שיחל ביום חמישי השבוע. על פי בקשת נתניהו, שהוגשה בידי פרקליטו עורך הדין יוסי כהן, מנדלבליט יתבקש "להסביר את נסיבות ההחלטה על ההסכמה לביטול ההפקעה" שתוכננה לשטח הר מירון. משי ניצן יבקש "שיסביר מה הביא לשינוי בעמדת משרד המשפטים הנוגעת להפקעה, ומדוע הסכים להצעת בית המשפט העליון על אף שנגדה את עמדתם המקצועית של הפרקליטים שניהלו את ההליך".

אביחי מנדלבליט ושי ניצן | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

נתניהו מבקש לחקור גם את רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ' והוא מנמק: "עדותו מתבקשת גם נוכח קשריו עם היועץ המשפטי מנדלבליט". את המפכ"ל שבתאי מבקש נתניהו לחקור "על התנהלותו סביב האסון, על מה התבסס בעדותו (אמר לפקודיו - "אם תהיה ועדת חקירה תבואו אליי") ואיך קרה שלא ידע על החלטת המדינה שלא להפקיע את האתר".

לפני כשבועיים, פורסם ב'כאן חדשות' דוח, שנכתב לבקשת יחידה להב 433 שחקרה את אסון מירון, והוא הצביע על אחריות לאירוע על יו"ר ש"ס אריה דרעי. לפי הדוח שנכתב בידי מהנדסים, לדרעי, שכיהן כשר הפנים בעת האסון, הייתה אחריות בשני היבטים - הראשון הוא העובדה שהיה אחראי על מינהל התכנון ב-2018 וסרב לחתום על תכנית להסדרת ההר. השני הוא קריאתו הפומבית, יחד עם פנייתו לשר לביטחון פנים דאז, אמיר אוחנה, לקיים את ההילולה במתווה של הר פתוח.

ועדת חקירה ממלכתית אסון מירון תשפ"א שי ניצן אביחי מנדלבליט שמואל רבינוביץ ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד