כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

עם תום פעולות החילוץ בטורקיה צוות מערך הסיוע הלאומי 'יחידה 360' ישובו לישראל מחר

במהלך הימים האחרונים, לפני שרוב המשלחות עזבו את טורקיה, חברי המשלחת עבדו כתף אל כתף לצד משלחות רבות מרחבי העולם בהם חברי משלחת סינית שהביעו את התפעלותם מהמקצועיות והידע של הישראלים. המיומנות של הכוחות שלנו הרשימה אותם, והם אמרו כי עוצמתה של ישראל מורגשת בכל מקום בעולם" מוסיף אריה בלומנפלד סגן מפקד הזרוע הבינ"ל ביחידה 360

עם תום פעולות החילוץ בטורקיה צוות מערך הסיוע הלאומי 'יחידה 360' ישובו לישראל מחר
כוחות החילוץ בטורקיה צילום: יחידה 360

בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון שעבר, עם היוודע דבר האסון האזרחי הכבד שפקד את אדמת טורקיה, הודיעה יחידה 360 – מערך הסיוע הלאומי על פתיחת חמ"ל במטרה לסייע בפעולות החילוץ וההצלה. את מבצע הוצאת המשלחת  ניהלו אנשי היחידה הבין לאומית של הארגון המיומנים ומתורגלים במצבי חירום ובפעילות מעבר לים. צוות היחידה החל לפעול במהירות אל מול הגורמים הרשמיים בישראל בכדי להוציא משלחת חילוץ וסיוע בזירת האסון.

צוות הזרוע הבינ''ל של יחידה 360 בפיקודו של רס''ן במיל' רן מלכה וסגנו אריה בלומנפלד, נחתו בעיר אדנה בשעת לילה מאוחרת, שם המתינו להם כוחות החירום הרשמיים של טורקיה אשר הובילו אותם לקרמהמראש, העיר המרכזית שנפגעה ברעש האדמה. עם הגעתם נקלטו במחנה כוחות הסיוע של אפאד רשות החירום הטורקית והתמקמו לצד משלחת צה''ל וארגוני החירום הרשמיים של ישראל.

צוות יחידה 360 חבר לכוחות צה''ל שהפעילו בעיר בית חולים שננטש על ידי הטורקים וסייעו בטיפול בפצועים הרבים שזרמו כל העת אל המקום. נוכח הכאוס, נדרשה גם פעילות בפן הלוגיסטי של הפעלת בית החולים תוך ניהול אירוע רב נפגעים.

צוות יחידה 360 שפעל לצד כוחות ההצלה הטורקיים סייע בזירות האסון שם נחשף לממדי ההרס ולגודל האסון. בינות לעיי החורבות סייעו המתנדבים בחילוץ גופות הנספים מתוך ההריסות. רגעי סיפוק נרשמו כאשר אנשי היחידה הצליחו לחלץ אזרחים שנותרו בחיים והועברו להמשך טיפול בבתי החולים.

"חלק מחברי יחידת החילוץ של 360 חברו לעמותה טורקית שסייעה לאתר בעלי חיים שננטשו ולחלצם מתוך הריסות" מספר רן מלכה מפקד הצוות, "בין העבודה בשטח, במזג האויר הקר, מצאנו את עצמנו גם מסתובבים ומחלקים מזון, מים וחטיפים לילדים ששרדו את האסון הכבד כאשר לנגד עינינו עמד הרצון להציל חיים ולהוכיח שבניגוד לדימוי של ישראל בעולם - אנחנו מדינה הומנית המושיטה יד בעת צרה. מלכה הוסיף וסיפר כי "במהלך עבודות החילוץ בזירה פגשה בנו חבורה של סטודנטים טורקים שעמדו נפעמים מהעובדה שיש ארגוני סיוע ישראליים שבאים לעזור. הם הודו לנו מקרב לב".

"במהלך הימים האחרונים, לפני שרוב המשלחות עזבו את טורקיה, חברי המשלחת עבדו כתף אל כתף לצד משלחות רבות מרחבי העולם בהם חברי משלחת סינית שהביעו את התפעלותם מהמקצועיות והידע של הישראלים. המיומנות של הכוחות שלנו הרשימה אותם, והם אמרו כי עוצמתה של ישראל מורגשת בכל מקום בעולם" מוסיף אריה בלומנפלד סגן מפקד הזרוע הבינ"ל ביחידה 360.

 מפקד הצוות רן מלכה החליט בהיוועצות עם יו''ר היחידה ישראל מורגנשטרן והמייסד חזי שבקס כי משלחת הסיוע של יחידה 360 – תשאר עד מחר וזאת לאור בקשת כוחות החירום הטורקיים.

ישראל מורגנשטרן יו"ר מערך הסיוע הלאומי: "רעש האדמה הותיר אחריו אלפי אזרחים לכודים תחת מבנים שקרסו, עשרות אלפי הרוגים ומאות אלפים שנותרו ללא קורת גג. אלו מסוג הרגעים שאנו נבחנים כארגון וכאומה וחובת ההוכחה עלינו. נמשיך לפעול בכל זירת אסון ולסייע במאמצי ההסברה של מדינת ישראל"

מייסד היחידה חזי שבקס: "אני מודה לאנשי משרד החוץ, לשר אלי כהן, אנשי פיקוד העורף וליחצ"א, על העזרה למתנדבי יחידה 360 - מערך הסיוע הלאומי בכל הנוגע לסידורי הנסיעה, לפעילות זירת האסון בטורקיה למען הצלת חיים, ולשמירה על בטחונם של המתנדבים. מתנדבי היחידה ערוכים להתייצב בכל פינה בארץ ובעולם העולם בה נדרש סיוע".

טורקיה רעידת אדמה בטורקיה 360

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד