כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גנץ ניסה להרגיע

"עימות בישיבת סיעת המחנה הממלכתי: "כל פעם שוויתרנו חטפנו על זה

במהלך הישיבה השבועית של סיעת המחנה הממלכתי התפתח עימות סביב שאלה כיצד להצביע על החוק לביטול חוק ההתנתקות. ח"כ איזנקוט, ניסה לשכנע שחברי הסיעה יתנגדו לחוק. סער הגיב: "כל פעם שוויתרנו על חלקי מולדת, חטפנו על זה"

"עימות בישיבת סיעת המחנה הממלכתי: "כל פעם שוויתרנו חטפנו על זה
ראשי 'המחנה הממלכתי' בפגישה צילום: באדיבות המצלם

חברי סיעת המחנה הממלכתי התכנסו אתמול (שני) לישיבת הסיעה השבועית בכנסת, ודנו במהלכה, בין היתר, על הצעות החוק שצפויות לעלות ביום רביעי הקרוב להצבעה במליאה. אלא שבין הצדדים התעורר ויכוח שהציף את המחלוקות בתפיסות האידיאולוגיות בין חברי המפלגה של גנץ לחברי הכנסת של גדעון סער. לפי הדיווח ב'וואלה' חברי הכנסת עסקו בסדר היום הצפוי, ובין היתר בהצעת החוק לבטל את חוק ההתנתקות, של חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד. על פי הצעת החוק איסורי השהייה והכניסה בשטחים שפונו במסגרת תוכנית ההתנתקות יבוטלו לחלוטין.

חבר הכנסת גדי איזנקוט, ניסה לשכנע את האגף הימני במפלגה להצביע נגד הצעת החוק, "להתעלות" כלשונו, ו"לראות את התמונה המלאה". סער הגיב לו בתקיפות ואמר: "כל פעם שוויתרנו על חלקי מולדת, חטפנו על זה". חברת הכנסת שרן השכל הוסיפה כי "זאת האידיאולוגיה שלי. אתה לא יכול לבקש ממני לוותר על זה", ואליה הצטרף גם חבר הכנסת מתן כהנא ששאל "מה אכפת לך אם אנחנו נצביע בעד? זה בכל מקרה יעבור. איתנו או בלעדינו".

איזנקוט ניסה להסביר כי יש היבטים אסטרטגיים ולא ניתן לראות הכול דרך הצעת חוק פרטית שעולה לאישור בקריאה טרומית בכנסת. אלא שחברי הכנסת לא ויתרו. לפי גורמים במפלגה, השיחה התנהלה ב"טונים גבוהים" מה שגרם למתיחות בין הצדדים בישיבת הסיעה. יו"ר המפלגה, בני גנץ ניסה להפסיק את העימות ואמר בסופו: "אשב עם גדעון, נדון בכך ונקבל החלטה מה עושים".

זאת הפעם הראשונה שבה התפיסות האידיאולוגיות בתוך המחנה הממלכתי באות לידי ביטוי בהצבעות בכנסת, זאת לקראת הפעם הראשונה שבה הקואליציה תצביע על הצעות חוק פרטיות מאז הקמת הממשלה והשבעת הכנסת ה-25. 

 

המחנה הממלכתי בני גנץ גדעון סער גדי איינקוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד