כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תיעוד מטלטל

היתומה בת השלוש התחננה: "שאבא ינשק אותי רק עוד פעם אחת"

אלמנתו של הרב שלמה גואטה ז"ל פונה לעם ישראל בקול נשבר: "בחיים לא ביקשתי, אני פונה אליכם מלב כואב, שיהיה לי קורת גג, שיהיה לי איך לתת לילדים שלי אוכל" • עוד סיפרה: "טיפלתי בו לבד, כי הוא לא רצה לשתף אף אחד" • "תמיד הבטיח שיבריא ויקנה לי בית, אבל ה' רצה אחרת"

היתומה בת השלוש התחננה: "שאבא ינשק אותי רק עוד פעם אחת"
הרב גואטה ז"ל עם בתו צילום: באדיבות המצלם

תיעוד מטלטל מתוך ה'שבעה' בביתה של משפחת גואטה, לאחר פטירתו של אבי המשפחה הרב שלמה גואטה ז"ל, בעקבות המחלה הממארת שפשתה בגופו וקיפדה את פתיל חייו.

לעזרה ולסיוע לאלמנה ותשעת היתומים הקליקו כאן>>>

הדוחק הכלכלי והמחסור החמור ממנו סובלת המשפחה, אילץ את האלמנה לפנות בתחינה ולבקש עזרה: "עם ישראל שלום", היא פותחת את הפנייה שלה בבקשה מכל יהודי באשר הוא, "שמי רחלי, אני בת 38 - אמא לתשעה ילדים, לא חיתנו אף אחד. רובם קטנים, הקטנה בת שלוש...

"לפני שנתיים גילו לבעלי את המחלה... השמיים נפלו עלינו! עברנו שנתיים של גהינום. הוא עבר טיפולים מאוד קשים, ניתוחים.

היא מספרת על הקושי שבתקופת המחלה: "טיפלתי בו לבד, כי אף אחד לא ידע, הוא לא רצה לשתף אף אחד".

בקול נשבר היא מתחננת לעזרה: "אנחנו גרים בשכירות עדיין, בעלי הלך עדיין השבוע ואז נפטר... הוא השאיר אותי עם תשעה ילדים קטנים.

"אני פונה אליכם מכל הלב, אם אתם יכולים לעזור לי שיהיה לי איך לגדל אותם, אני גרה עדיין בשכירות אין לי קורת גג משלי, כל הזמן הוא הבטיח שכשהוא יבריא הוא יקנה לי בית, הוא ייקח משכנתא ויקנה, אבל בסוף ה' רצה אחרת וזה לא קרה.

"אני פונה אליכם מלב כואב, בחיים לא ביקשתי, עזרו לי בבקשה שתהיה לי קורת גג שיהיה איך לתת לילדים שלי לאכול, לשלוח אותם בכבוד לגנים ולבתי הספר, ותבורכו מן השמים, תודה רבה".

תוך כדי התיעוד נצפים ילדיהם המקסימים של הרב שלמה ז"ל ושל רעייתו רחלי תבלחט"א. עדי בת השלוש מספרת בתמימות ילדותית: "אבא שלנו נפטר", בעוד משחקת בצעצועים. נראה שהיא עדיין לא מבינה את המשמעות של המילים שהיא מוציאה מפיה.

עדי, היתומה בת השלוש שהמוצץ לא מש מפיה אפילו לרגע אחד, דווקא נראית כמי שהפנימה את המסר מהר יותר... היא מסתכלת על המצלמה ומבקשת בקשה פשוטה כל כך, כשהיא יודעת שהיא לא עומדת להתגשם: "שאבא ינשק אותי רק עוד פעם אחת".


לעזרה ולסיוע לאלמנה ותשעת היתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר יתומה גואטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד