כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"זה הזמן לדור חדש"

ניקי היילי תתמודד לראשות המפלגה מול טראמפ

שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר ניקי היילי הכריזה על ריצה לראשות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב ותתמודד מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. היילי אמרה לאחר ההכרזה: "זה הזמן לדור חדש"

ניקי היילי תתמודד לראשות המפלגה מול טראמפ
הבית הלבן צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

ניקי היילי, ששימשה כשגרירת האו"ם ומושלת דרום קרוליינה, הודיעה היום (שלישי) באופן רשמי כי היא מתמודדת לנשיאות, ובכך הופכת ליריבה הגדולה הראשונה שקוראת תיגר על דונלד טראמפ לראשות המפלגה הרפובליקנית ב-2024.

היילי פרסמה סרטון תחת הכותרת: "הגיע הזמן לדור חדש של מנהיגות". היא הוסיפה: "אני ניקי היילי, ואני מתמודדת לנשיאות".

ניקי היילי מתמודדת לנשיאות ארה"ב ומצפה לשבור תקרות זכוכית נוספות

היילי הייתה חלק מממשל טראמפ והיא מתחילה כאנדרדוג במירוץ לראשות המפלגה. אם תצליח, היא תהפוך לאישה הראשונה והאמריקאית האסיאתית הראשונה שתוביל את המפלגה הרפובליקנית. היא עשתה בעבר היסטוריה בתור המושלת האסיאתית האמריקאית הראשונה במדינה והאמריקאית ההודית הראשונה שכיהנה בקבינט.

היילי שינתה את העמדה שלה כלפי טראמפ במהלך השנים האחרונות. היא מתחה עליו ביקורת כאשר התמודד לראשונה ב-2016, לפני שהצטרפה לממשל שלו שנה לאחר מכן, ובהמשך הצהירה כי לא להתמודד נגדו ב-2024. אך בחודשים האחרונים היא התנערה מההבטחה.

כשנשאלה על ההבטחה שלה בראיון בינואר ל'פוקס ניוז', היילי הבהירה כי היא שינתה מסלול. "זה יותר מאדם אחד. וכשאתה מסתכל על העתיד של אמריקה, אני חושבת שהגיע הזמן לשינוי של דור חדש", אמרה.

בהקשר ישראלי, היילי גינתה פעם אחר פעם את חמאס, ומעל בימת האו"ם נאמה נגד הארגון נאומים חוצבי להבות בדבר שימושו בילדים ובנשים כבשר תותחים. "קשה להעלות על הדעת מעשה פחדני יותר – אפילו כשמדובר בטרוריסטים – מאשר הסתתרות מאחורי אזרחים חפים מפשע", אמרה.

כשהודיעה היילי על סיום תפקידה בשלהי דצמבר 2018, נפל עצב בירושלים. נתניהו וריבלין מיהרו להביע את הערכתם הרבה להיילי, השגרירה האוהדת ביותר שהייתה לישראל בבניין האו"ם. מן הצד השני שמחו מאוד הפלסטינים, שנפטרו מאחת השגרירות הקשות שקיבלו שעשתה להם חיים קשים.

 

 

 

 

 

 

דונלד טראמפ ניקי היילי רפובליקנים מפלגה רפובליקנית בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד