כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפיגוע במחסום שועפאט

מדהים: הרב היהודי הוא קרוב משפחתו של הלוחם הבדואי שנפל

סמ"ר אסיל סואעד שנרצח בפיגוע שהתרחש אתמול במחסום שועפאט, הוא קרוב משפחתו של הרב רמי בן דוד, חסיד חב"ד מאוסטרליה; החסיד הוא בן למשפחה בדואית אשר שירת בצה"ל, התגייר והקים משפחה יהודית לתפארת. הרב בן דוד שומר על קשר עם משפחתו הבדואית מהגליל

מדהים: הרב היהודי הוא קרוב משפחתו של הלוחם הבדואי שנפל
אסיל סואעד ז"ל, הרב רמי בן דוד היום, ובזמן שרותו הצבאי צילום: באדיבות המצלם / דוברות המשטרה

סמ"ר אסיל סואעד שנרצח אתמול (שני) בפיגוע בשועפאט הוא קרוב משפחה של הרב רמי בן דוד - חסיד חב"ד מאוסטרליה. הרב רמי נולד בכפר וואדי סלמה בגליל בשם רמי סואעד, בן למשפחה בדואית, שירת בצנחנים תחת פיקודו של הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי, התגייר והקים משפחה יהודית לתפארת. עד היום הוא שומר על קשר עם משפחתו הבדואית מהגליל, כך סיפר היום העיתונאי מנדי ריזל מרדיו קול ברמה.

חתנו של הרב רמי בן דוד פרסם פוסט מרגש על חמיו. הפוסט המלא:

סמ"ר אסיל סואעד ז"ל שנרצח אתמול בפיגוע הוא קרוב משפחה שלי, לא כביטוי, באמת. אבא של מיכל אישתי נולד בכפר וואדי סלמה בגליל בשם חסן סוואעד, שירת בצנחנים, התגייר והפך במרוצת השנים לרמי בן דוד - חסיד חב"ד. מאז ועד היום משפחת סוואעד היא בשר מבשרנו, בני משפחה, ברגעי השמחה והשפל, בבריתות ובאזכרות.

משפחת סוואעד היא משפחה של גיבורים. בדואים מהגליל שמשרתים ביחידות הקרביות ביותר בצה"ל, שמקריבים את נפשם למען הארץ הזאת והעם היושב בציון במסירות נפש ואפשר לראות את זה מהשניה שנכנסים לכל בית בכפר- מדפים מלאים בתעודות הוקרה ותמונות לבושי מדים לצד ספרי קוראן.

אסיל ז"ל היה בסך הכל ילד בן 22 במותו. ילד שקיבל את ההחלטה להתגייס למג"ב מתוך גאווה, שליחות, אהבה למולדת, לארץ ולעם שלנו. ביום הכואב הזה, כשהלב של כל המשפחה ושל עם ישראל נשבר, אסיל מאיר לנו במותו כמו בחייו ומזכיר לנו שבן כל השסעים, חיכוכים, והזעם יש עוד תקווה. יש כאן נוער שנלחם מתוך אהבה כדי שנוכל לחיות כאן בשקט. יהודים, בדואים, דרוזים, ימנים, שמאלנים, יחד. תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים אחי היקר ❤️ אסיל, אללה ירחמו?.

כזכור, אתמול במהלך פעילות מבצעית במעבר שועפאט, הלוחם סמ"ר אסיל סואעד ז"ל יחד עם מאבטח אזרחי ביצעו בידוק ביטחוני באוטובוס שהגיע למעבר. במהלך הבדיקה הגיח מחבל בן 13, משועפאט ודקר את לוחם מג"ב. המאבטח האזרחי שהיה עם הלוחם ירה לעבר המחבל במטרה לנטרל אותו, ירי שככל הנראה פגע בלוחם.

כתוצאה מהפיגוע אסיל סואעד ז"ל נפגע באופן אנוש וכוחות רפואיים שהגיעו למקום ניסו להציל את חייו. בהמשך כשפונה לבית החולים נקבע מותו. הלוחם סמ"ר אסיל סואעד ז"ל, בן 22, תושב חוסנייה, שירת בשירות קבע בפלוגה נ"ד במשמר הגבול עוטף ירושלים, התגייס לחיל במרץ 2019 לשירות חובה ושירת באותה הפלוגה. בתום שירות החובה שלו נלחם בכדי לחתום קבע באותו המקום.

חבריו בפלוגה במשמר הגבול מספרים על אדם הכי שמח, תמיד סייע ועוזר לכולם, נרתם תמיד לכל משימה ואהב את השירות למען ביטחון המדינה.

אוסטרליה שוטר מג"ב טרור פלסטיני מעבר שואפעט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד