כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לראשונה מאז 1963

חבר המושבעים ישקול עונש מוות למחבל שהרג 8 בני אדם

לראשונה מזה 60 שנה, חבר מושבעים בניו יורק שוקל לגזור עונש מוות על טרוריסט מוסלמי שרצח שמונה אנשים בניו יורק ב-2017. בניו יורק אין עונש מוות והעיר לא הוציאה להורג אף אחד מאז 1963

חבר המושבעים ישקול עונש מוות למחבל שהרג 8 בני אדם
אילוסטרציה צילום: pexels

חבר מושבעים ישקול האם מחבל איסלאמי שרצח שמונה בני אדם בשביל אופניים בעיר ניו יורק צריך לקבל גזר דין מוות, עונש נדיר במיוחד במדינה שלא הוציאה להורג אף פושע מזה 60 שנה.

סייפולו סאיפוב, בן 35, הורשע בחודש שעבר בפיגוע דריסה ב-2017. הטרוריסט נהג במשאית במהירות גבוהה בכוונה בשביל האופניים לאורך נהר ההדסון, כשהוא דורס רוכבי אופניים בשעות הבוקר לפני חג נוצרי.

אותו חבר מושבעים שמצא את סייפוב אשם ברצח של שמונה אנשים, יזמן עדים נוספים בשלב הענישה של המשפט. כל דבר פחות מהצבעה פה אחד לעונש מוות, פירושו שסייפוב יבלה את שארית חייו בכלא.

עורכי דינו של סייפוב מקווים לשכנע את המושבעים שמאסר עולם הוא עונש מספק על המתקפה במסגרתה נהרגו חמישה חברים מארגנטינה, אישה מבלגיה ושני אמריקאים.

בניו יורק אין עונש מוות והעיר לא הוציאה להורג אף אחד מאז 1963, אבל משפטו של סייפוב נערך בבית משפט פדרלי, שם גזר דין מוות הוא עדיין אופציה, אם כי רק לעתים נדירות בקשה לכך התקבלה בחיוב. הפעם האחרונה שאדם הוצא להורג על פשע פדרלי בניו יורק הייתה ב-1954.

סייפוב, לא מתחרט מאז שנורה לאחר שיצא ממשאיתו ואיים עם נשק לעבר שוטרים, ממיטת בית חולים הוא חייך למצלמות, המחבל הוא אזרח אוזבקיסטן, הוא ביקש להציב דגל של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) על קיר חדרו בבית החולים.

התובעים מתכננים להציג ראיות למושבעים שאם יישאר בחיים, סייפוב עדיין יוכל לתקשר עם תומכי דאעש. עורכי דינו של סייפוב אמרו עוד לפני המשפט כי הוא יהיה מוכן להודות באשמה ולהגיע להסדר של מאסר עולם, אם לא יבקשו לתת לו עונש מוות.

טרור איסלאמי עונש מוות פיגוע דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד