כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ציונות בערבון מוגבל

בשמאל שכחו מה זה להיות יהודים // דעה

רוב העם תומך ברפורמה המשפטית. מיעוט בעם מתנגד לה ומכנה אותה מהפיכה. אז כדי לעשות סדר, שני הדברים נכונים; אין סיבה לחשוב שמי שלמד תואר במשפטים ידע להכריע טוב יותר מצורף או מאברך // דעה

בשמאל שכחו מה זה להיות יהודים // דעה
רבבות מפגינים צילום: Arie Leib Abrams/FLASH90

לפני כשלושים שנה, בזמן שאהרון ברק כיהן כנשיא בית המשפט העליון, הוא קבע בשורה של פסקי דין, כי לבית המשפט סמכות לפסול חוקים של הכנסת.

בלי להיכנס לפלפול משפטי, מתנגדי הרפורמה מאיימים שאם תמומש, הכוח בידי הממשלה יהיה כה רב, מה שעלול לפגוע בזכויות של אזרחי ישראל. כדי למחוק טענה זו אחת ולתמיד, נשתמש בדוגמה של חוק המסתננים. הכנסת חוקקה חוק שיממש מדיניות של הממשלה לטיפול בתופעת המסתננים הלא חוקיים. בית המשפט, פעם אחר פעם פסל את החוק ובפועל מנע מהממשלה לממש את מדיניותה. זו לא הייתה הגנה על זכויות אזרחים, אלא הגנה על מפירי חוק מסתננים לא חוקיים שנכנסו לארץ בדרך לא חוקית לשם מציאת עבודה מתגמלת יותר מהמקום שממנו באו. איך זה קשור לפגיעה בזכויות האזרחים?

הסמכות שנטל לעצמו בית המשפט היא בעצם להכריע בשאלות שאינן משפטיות כלל ועיקר, ואשר על כן, אין סיבה לחשוב שמי שלמד תואר במשפטים ידע להכריע טוב יותר מצורף או מאברך.

המקרים בהם גזל בית המשפט את הסמכות להכריע, הם מקרים שהשאלה שמתעוררת בהם אינה משפטית, אלא מוסרית. מקרים אלו אמורים להיות מוכרעים על ידי העם, ומכיוון שלא ניתן לפנות לעם במשאל עם כל יום בעניין דילמות שעומדות על הפרק, בדיוק בשביל זה קיימת הכנסת. חברי הכנסת נבחרים על ידי העם והם קול העם.

אין שום בסיס הגיוני לחשוב ש-15 שופטי בית המשפט העליון, הם ורק הם ניחנו בחכמה וברגש וביכולת להכריע בסוגיות שאינן משפטיות.

כותב השורות

לדוגמה: כמה מ"ר יהיה מרחב המחיה של אסיר? בית המשפט התערב גם בעניין זה, למרות שאין בידו שום כלי להכריע בשאלה זו טוב יותר מכל אזרח באשר הוא, ובוודאי שאין לו הסמכות.

בפועל, בשלושים השנים האחרונות, למעט תקופות קצרות, הימין נבחר פעם אחר פעם להנהיג את המדינה ברוח ערכי הימין. ערכים שמרניים, ערכי משפחה, יהדות, מסורת ודמוקרטיה.

אך בפועל, פעם אחר פעם בית המשפט העליון עיקר מתוכן את בחירת העם, והחליט לפסול חוקים והחלטות מינהליות כי לטעמו הן שגויות.

כלומר, מי שמחליט בשאלות ערכיות ומוסריות באופן שיטתי הוא לא העם באמצעות נבחריו בכנסת, אלא בית המשפט העליון שמייצג את האליטה החילונית, שמאלנית, עשירה שמייצגת אחוזים בודדים מהעם.

מה שמעניין בהרכב בית המשפט העליון הוא שרוב שופטיו הם אשכנזים מקליקה מסוימת מאוד, ואלו שאינם - משמשים עלה התאנה שמסתיר את ערוותם של שופטי העליון הלבנים.

אהרון ברק, נשאל לא פעם איך יכול להיות שכל שופטי העליון מגיעים מרקע דומה והוא השיב שזה מקרי, ופשוט לא נמצאו מועמדים מזרחיים שקורצו מהחומר הדרוש לשופט עליון.

התשובה הגזענית הזו, לא הייתה מנוסחת טוב יותר על ידי גבלס.

אנו עדים בימים אלו להכרזה ולמלחמה בפועל תוך איומים של נבחרי ציבור מהאליטה השמאלנית לשימוש באלימות ובשפיכות דמים כלפי העם ונבחריו שנבחרו זה לא מכבר בבחירות דמוקרטיות.

מסתבר, שאצל השמאל דמוקרטיה וציונות זה רק כשהם בשלטון.

השמאל שפוגע ממשית בכלכלת ישראל ומוציא דיבתנו רעה בכל העולם רק כדי לנסות ולהפיל ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי, לא מסתפק בהרס הכלכלה הישראלית ומנסה לפעול גם באלימות.

לשיטת השמאל, אין שום דבר שמחבר את עם ישראל לארץ ישראל חוץ מסידור עבודה, מקום מגורים וממחיר המילקי. כשהמילקי עולה הם יורדים (מהארץ). מבחינתם מדינת היהודים יכולה הייתה לקום גם בברלין, כך שהשימוש שהם עושים במילה "ציונות" הנובעת מהציפייה של עם ישראל לשוב ל"ציון" היא כסות להיותם ברלינאים לפני היותם ציונים.

זה הזמן של העם היהודי בארץ ישראל, להתאחד אל מול הכוחות הישראלים שכבר ממזמן שכחו מה זה להיות יהודים.

 

רפורמה שמאל אבשלום אברשה אוחיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד