ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הביקורת בעולם נמשכת

מדינות המערב על החלטת הקבינט להכשיר יישובים ביו"ש: "מוטרדים בצורה עמוקה"

שרי החוץ של ארה"ב, בריטניה, גרמניה, איטליה וצרפת פרסמו הודעה משותפת בה נאמר כי הם "מוטרדים באופן עמוק" מהחלטת הקבינט להכשיר מספר מאחזים ביהודה ושומרון. "מתנגדים בתוקף לפעולות חד-צדדיות שיובילו להחרפת המתיחות בין הצדדים", נאמר בהודעה

מדינות המערב על החלטת הקבינט להכשיר יישובים ביו"ש: "מוטרדים בצורה עמוקה"
יהודה ושמרון צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

שרי החוץ של ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, איטליה וצרפת פרסמו היום (שלישי) הודעה משותפת בה נאמר כי הם "מוטרדים בצורה עמוקה" מהחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להכשיר מספר מאחזים ולהרחיב את ההתיישבות ביהודה בשומרון.

"אנו מתנגדים בתוקף לפעולות חד-צדדיות שיובילו להחרפת המתיחות בין הצדדים ויערערו את המאמצים להגיע לפתרון שתי המדינות במשא ומתן", אמרו שרי החוץ בהודעה שפורסמה בגרמניה.

השרים הוסיפו: "נמשיך לתמוך ביוזמת שלום כוללת במזרח התיכון, שאותה יש להשיג באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים".

כזכור, שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן ביקר אמש בחריפות את החלטת הקבינט להסדיר תשעה ישובים ביהודה ושומרון: "אנחנו מודאגים מהחלטת ישראל לקדם 10,000 יחידות דיור ולהתחיל בתהליך הכשרה של המאחזים בשטחים", אמר בלינקן.

בלינקן הוסיף: "אנחנו מגנים מהלכים חד צדדיים, אשר מחריפים את המתיחות ומערערים את הסיכויים לפתרון שתי המדינות. כמו שאמרתי בעבר, כל דבר שירחיק אותנו מחזון שתי המדינות מזיק לביטחונה של ישראל בטווח הארוך, לאופייה כמדינה יהודית ודמוקרטית ולחזון שלנו לאמצעים שווים של כבוד לישראלים ולפלסטינים יחדיו".

גורם מדיני בכיר הגיב לביקורת ואמר: "לא הופתענו מעמדת ארה״ב. יש בינינו חילוקי דעות כבר עשרות שנים בנושא זה, על אף שלא מדובר ביישובים חדשים אלא בהסדרת יישובים שקיימים במשך שנים רבות, חלקם עשרות שנים. חילוקי דעות אלה לא פגעו ולא יפגעו בברית האיתנה בין ישראל לארה"ב".

ארה"ב גרמניה צרפת בריטניה איטליה יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד