כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אסד מסכים לפתוח מעברים

מניין ההרוגים ברעידות האדמה מתקרב ל-38,000

נשיא סוריה אישר פתיחת שני מעברי גבול חדשים כדי לאפשר לסיוע להיכנס לצפון-מערב המדינה שבשליטת המורדים. מזכ"ל האו"ם הודיע כי הגבול ייפתח בבאב אל-סלאם ואל-רעי "לתקופה ראשונית של שלושה חודשים" והוסיף כי זה "יאפשר ליותר סיוע להיכנס פנימה מהר יותר"

מניין ההרוגים ברעידות האדמה מתקרב ל-38,000
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

נשיא סוריה בשאר אל-אסד אישר תוכניות לפתיחת שני מעברי גבול חדשים כדי לאפשר לסיוע להיכנס לצפון-מערב המדינה שבשליטת המורדים לאחר רעידת האדמה שגבתה את חייהם של כ-5,000 אזרחים סורים. מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר כי הגבול ייפתח בבאב אל-סלאם ואל-רעי "לתקופה ראשונית של שלושה חודשים", והוסיף כי זה "יאפשר ליותר סיוע להיכנס פנימה מהר יותר".

דובר משרד החוץ האמריקאי, נד פרייס, "מחא כפיים" להתפתחות אך הביע ספקנות. "אם המשטר רציני לגבי זה ואם המשטר מוכן להוציא את המילים הללו לפועל, זה יהיה דבר טוב עבור העם הסורי".

טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, ראש ארגון הבריאות העולמי, צייץ מסוריה: "מעולם לא ראיתי את רמת ההרס כפי שראיתי בדרך מחאלב לדמשק. לאחר עשור של מלחמה, הסורים זקוקים בדחיפות לתמיכת העולם", אמר. 

מניין ההרוגים ברחבי טורקיה וסוריה עלה ליותר מ-37,700 ויותר מ-31,900 מתים בטורקיה, כך מסרה הרשות לניהול אסונות וחירום במדינה (AFAD). כ-1,414 בני אדם מתו בשטחים הנשלטים על ידי משטר אסד, כך מסרה סוכנות הידיעות הערבית הסורית סאנא המנוהלת על ידי המדינה, ו-4,400 נוספים נהרגו בצפון-מערב סוריה שבשליטת המורדים, כך לפי משרד האו"ם לתיאום הומניטרי.

מיליון בני אדם בטורקיה איבדו את בתיהם בעקבות רעידות האדמה, כך העריך המנהל האזורי של ארגון הבריאות העולמי לאירופה, הנס קלוגה. האסון לדבריו, הוא החמור ביותר שפקד את האזור זה מאה שנה. "אנחנו עדיין לומדים על גודלו. העלות האמיתית לא ידועה עדיין", אמר קלוגה.

 

 

רעידת אדמה בטורקיה רעידת אדמה בסוריה בשאר אסד ארגון הבריאות העולמי או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד