כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
?'מה יעשה סמוטריץ

עימות בין היועמ"ש לשר: "חתרנות פקידותית שנבחרנו למגר"

יועמ"ש משר האוצר קבע היום בחוות דעת כי הצעתו של השר קרעי בעניין תאגיד השידור הציבורי לא תיכנס לתקציב הקרוב מאחר והיא הוגשה באיחור וללא עבודת מטה מקצועית. קרעי: "מכתב מסינג הוא בדיוק החתרנות הפקידותית מהסוג שנבחרנו למגר"

השר שלמה קרעי בכנסת
השר שלמה קרעי בכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג, קבע היום (שלישי) בחוות דעת כי אין להכניס את הצעדים שהביא שר התקשורת, שלמה קרעי, בעניין תאגיד השידור הציבורי לחוק ההסדרים הנוכחי. היועץ טען כי, הצעת קרעי לבטל את מקורות התקצוב של התאגיד מעוררת "חשש להגדלה משמעותית של תלות התאגיד בממשלה". מסינג מציין בנוסף כי לא התקיימה על כך עבודת מטה שמנמקת את המהלך, או בכלל עבודת מטה מקצועית מול משרד האוצר, שמאפשרת להכניס לחוק ההסדרים את טיוטת ההחלטה. 

היועץ המשפטי מציין בחוות הדעת שהעביר לשר התקשורת כי בטיוטת הצעת ההחלטה ישנה הצעה לבטל את אחד מהיסודות העומדים בלב העצמאות של התאגיד והוא מקורו התקציבי הבלתי תלוי. על פי הצעת קרעי תקציב התאגיד יוכנס לתוך תקציב המדינה ובנוסף מקורות המימון העצמאיים של התאגיד יופחת על ידי ביטול האפשרות לקבל הכנסות מפרסום. "שינויים אלה יוצרים חשש להגדלה משמעותית של תלותו של התאגיד בממשלה, וזאת בניגוד לכל האמור בדברי ההסבר להצעת החוק ולמסקנות", כותב היועמ"ש בחוות הדעת.

עוד נכתב בחוות הדעת כי, "אין אזכור לעבודת מטה מקצועית כלשהי שבוצעה ואשר מבססת הנמקה כלשהי לתכליתו של המהלך והשפעתו על עצמאות התאגיד כאמור. כלל לא ברור כיצד המוצע בטיוטת הצעת ההחלטה של משרד התקשורת עולה בקנה אחד עם מי ממטרותיה של התכנית הכלכלית השנתית ומה ההצדקה לשילובו בה".

היועץ המשפטי של משרד האוצר המשיך וטען כי אם תקציב התאגיד ישולב עם התקציב הכללי, כלל לא ידוע מה המקור התקציבי שיימצא לו וכי "תידרש פעולה מאזנת בהיקפים של מאות מיליוני שקלים". עוד טוען מסינג כי ב-26 בינואר חל המועד האחרון להעברת שינויים מבניים, בעוד שקרעי הגיש את הצעותיו ב-9 בפברואר.

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי כתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בתגובה למכתבו של יועמ"ש האוצר כי, "מכתב מסינג הוא בדיוק החתרנות הפקידותית מהסוג שנבחרנו למגר. חוק ההסדרים הוא רכיב חשוב ביכולתה של ממשלה למשול ולהגשים מדיניות. אחריותך היא לוודא שמדיניות שרי הממשלה הנבחרת לא מושמת לאל בידי פקידים בעלי סדר יום משלהם".

השר הוסיף כי: "הטענה כאילו עבודת המטה בוצעה במשרד האוצר על פני חודשים, עבודת מטה שנועדה בכלל לקדם את מדיניותה של הממשלה הקודמת - שהודחה על ידי הציבור הישראלי, היא טענה שמוטב היה לולא נטענה: עבודת מטה היא אמצעי להגשמת מדיניות של ממשלה נבחרת ולא להיפך".

שלמה קרעי תקציב המדינה גיל מסינג משרד האוצר בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד