כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
?האמריקנים יסייעו

בירושלים פועלים להטלת וטו על ההחלטה נגד ישראל

הפלסטינים מקדמים ביממה האחרונה החלטה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם בתגובה להחלטת הקבינט לאשר מאחזים. בירושלים פועלים כדי לוודא שאם זה אכן יקרה - ארה"ב תטיל וטו. שגריר ישראל לאו"ם, שלח מכתב דחוף לחברות מועצת הביטחון, לקראת הדיון שתקיים מועצת הביטחון

בירושלים פועלים להטלת וטו על ההחלטה נגד ישראל
אבו מאזן צילום: Flash90

ביממה האחרונה מנסים הפלסטינים לקדם החלטה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם בתגובה להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר מאחזים ולבנות יחידות דיור נוספות.

בעקבות כך, בירושלים עובדים בשעות אלו, באמצעות משרד החוץ והשגריר לאו"ם גלעד ארדן, על מנת להבטיח שארצות הברית תטיל וטו, אם תוצג החלטה נגד ישראל. כך דווח ב'חדשות 13'.

על-פי מקורות ישראלים, בוושינגטון עובדים כעת על מנת לשכנע את הפלסטינים להסתפק בהצהרה ולא לקדם החלטה אנטי-ישראלית של ממש.

מוקדם יותר היום, שרי החוץ של ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, איטליה וצרפת פרסמו הודעה משותפת בה נאמר כי הם "מוטרדים בצורה עמוקה" מהחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להכשיר מספר מאחזים ולהרחיב את ההתיישבות ביהודה בשומרון.

"אנו מתנגדים בתוקף לפעולות חד-צדדיות שיובילו להחרפת המתיחות בין הצדדים ויערערו את המאמצים להגיע לפתרון שתי המדינות במשא ומתן", אמרו שרי החוץ בהודעה שפורסמה בגרמניה. השרים הוסיפו: "נמשיך לתמוך ביוזמת שלום כוללת במזרח התיכון, שאותה יש להשיג באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים".

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, שלח הבוקר (שעון ארה"ב) מכתב דחוף לחברות מועצת הביטחון, לקראת הדיון שתקיים מועצת הביטחון של האו"ם בשבוע הבא בנושא המזרח התיכון.

במכתב מפרט השגריר ארדן את רצף פיגועי הטרור הרצחניים בשבועיים האחרונים שגבו את חייהם של 11 ישראלים ונובעים מההסתה והתמיכה בטרור מצד הרשות הפלשתינית וארגוני טרור פלשתינים, כולל מצד אבו מאזן עצמו ובמדיניות הרש"פ של תמיכה בטרוריסטים ומשפחותיהם.

במכתב קורא השגריר ארדן למועצת הביטחון ולקהילה הבינ"ל לגנות את הטרור באופן שאינו משתמע לשתי פנים ולעצור את ההסתה הפלשתינית. השגריר מדגיש במכתב כי ישראל תעשה כל הנדרש להגן על אזרחיה.

השגריר ארדן: "אבו מאזן מסרב לגנות את פיגועי הטרור הרצחניים של הפלסטיניים, שגבו את חייהם של אזרחים ישראלים חפים מפשע. זה מבהיר באופן הברור ביותר בדיוק מי מאחורי גל הטרור וגורם לו. כל עוד הקהילה הבינ,ל לא תדרוש מהפלשתינים אחריות והפסקת ההסתה- הטרור יימשך וישראל תיאלץ להגן על עצמה בכל הדרכים".

משרד החוץ הרשות הפלסטינית גלעד ארדן האום ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד