כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זה לא סתם ג'וב

דעה: כך יכול נתניהו לפתור שתי סוגיות במכה

בימים שבהם אזרחי ישראל מודאגים מפני רעידת אדמה חזקה שתפקוד את המדינה ותקריס עשרות או מאות מבנים רעועים על יושביהם ראוי שראש הממשלה ימנה לשם כך שר במשרה מלאה ואין מתאים יותר לכך מאשר ח"כ דני דנון שעדיין נותר ממורמר מחוץ לממשלה

דעה: כך יכול נתניהו לפתור שתי סוגיות במכה
דני דנון ונתניהו במליאה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בימים הקרובים צפוי להתמנות חבר הכנסת דוד אמסלם מ'הליכוד' לשר בממשלה לאחר שנותר ממורמר בחוץ משך כחודש וחצי מאז הוקמה ואיים לחבל בחקיקה. לנתניהו נותר עוד מוקש אחד בסיעתו שעדיין לא בא על סיפוקו וזה חבר הכנסת דני דנון שקיווה להתמנות לתפקיד יושב ראש הכנסת כפי שדרש מיד עם היוודע תוצאות הבחירות.

במהלך סבב חלוקת התיקים על ידי ראש מפלגתו בנימין נתניהו סירב דנון לקבל את ההצעה שהניח בפניו שלדבריו היתה מבזה ולא הולמת את מעמדו בליכוד כמי שנבחר במקום ה-15 ברשימה וכמי ששימש כשגריר ישראל באו"ם.

לעניות דעתי האזרח הקטן, נתניהו יכול לפתור את הסאגה מול דנון עם מינויו לשר להגנת העורף שיהיה אחראי על מוכנות המדינה לשעת חירום כמו רעידות אדמה, מלחמות וכדומה. יצוין כי לא מדובר במשרד חדש. הוא הוקם על ידי נתניהו בשנת 2011 ופורק על ידו בהמשך כעבור כשלוש שנים בשנת 2014. כאשר במהלכן כיהנו בו שלושה שרים; מתן וילנאי, אבי דיכטר וגלעד ארדן.

דני דנון במליאה. צילום: דוברות הכנסת.

בעת הזאת שאזרחי ישראל חוששים מפני רעידות אדמה ומקווים שהממשלה תעשה הכל כדי למנוע את מראות הזוועה שנראו בטורקיה ובסוריה, ראוי שימונה לכך שר במשרה מלאה שיכין את ישראל לעת הזאת, על כל המשתמע מכך ובייחוד קידום חיזוק מבנים ישנים ורעועים.

ומי לנו יותר מדברים שאמר ח"כ דני דנון עצמו בימים האחרונים במהלך ראיון על מוכנות מדינת ישראל לרעידת אדמה: "יש סיבה להיות מודאגים. מדינת ישראל לא ערוכה היום לרעידות אדמה, למרות שהיו מספר דוחות וועדות שעסקו בנושא. המסקנה מאוד פשוטה - יש מבנים רבים שנבנו לפני שהייתה תקינה בנושא והיום המבנים האלו מסוכנים והם יתמוטטו על יושביהם בזמן רעידת אדמה", אמר דנון בראיון לרדיו 103FM.

לדבריו, "צריך בנושא הזה לעשות משאבים, לעודד את כל הנושא של התמ"א והפינוי-בינוי, שאותם מבנים ישנים יבנו מחדש לפני סטנדרט שמגן על היושבים. אנחנו מאוד גאים במשלחות שאנחנו מוציאים, זה באמת כבוד למדינה, אבל זה גם אצלנו - היו רעידות אדמה בישראל, לא בתקופה האחרונה אבל ערים נחרבו, לכן כן צריכים להיות ערוכים לתרחישים האלו".

בנימין נתניהו, קח עצה בחינם, מנה את דני דנון לשר להגנת/מוכנות העורף כולל תקציבים וסמכויות ולפחות תוכל לומר שעשית את המקסימום כדי להכין את ישראל לכל צרה שלא תבוא.

דני דנון בנימין נתניהו השר להגנת העורף רעידות אדמה רעידת אדמה בטורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד