י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מבחן הטהרה: "שומרי מצוות רבים נפשו בדרום"

ר' אריאל בן שלום, מנכ"ל ארגון 'טהרת הבית': "בזמן הפסקת האש נוכחנו במוקד בהתעניינות גוברת לבדיקת מקוואות בכל אזור הדרום"

מקווה צילום: יח"צ טהרת הבית
מקווה צילום: יח"צ טהרת הבית

מאז הפסקת האש הקודמת שהוכרזה בשבוע שעבר ועד לביטולה בליל יום שלישי השבוע, הגיעו שיחות טלפון רבים למוקד הטהרה, על מנת לאתר מקוואות טהרה דווקא בדרום הארץ, וזאת במטרה לחזק ולעודד את תושבי הדרום שמבצע 'צוק איתן' גרם להם הפסדים גדולים בתחום התיירות- צימרים ומלונות.

הרקע בכלל להקמת מוקד הטהרה, כפי שמספרים בארגון 'טהרת הבית', החל לאחר שאלפי משפחות ובחורי ישיבות יוצאים בתקופה זו לחופשת בין הזמנים על מנת להתרענן ולאגור כוחות מחודשים לקראת השנה החדשה. משפחות רבות מקפידות טרם סגירת הזמנת חופשה במלון או בצימר- לבדוק שישנו בית כנסת עם מנייני תפילה וספר תורה בסביבה בה הם מתכוונים לשהות. כמו כן, לבדוק על מיקום מקווה טהרה בקרבת האזור. אך עד כה, נדרשו הנופשים לבצע עבודת נמלים באיתור מקוואות טהרה, בשל כך שהמידע המלא בתחום לא קובץ עד כה למקומות בהם יש לציבור החרדי נגישות, ובמקרים רבים בשל כך אנשים נמנעו לנסוע לחופשה.

לאור כך, עמלו בארגון 'טהרת הבית' במשך חודשים שלמים למיפוי ואיתור כל מקוואות הטהרה באזורי הנופש, והופעל מוקד טהרה אשר יעניק לציבור את כל המידע על מקוואות טהרה בכל אזורי הארץ, ויאפשר לציבור לשמור על זכות הקדושה, בכל מקום ובכל עת. מספר המוקד הוא - 1800-404-144. כמו כן, עלון מהודר עם רשימת כל המקוואות חולק במקוואות רבים בגליל וברמת הגולן. במקביל, רבים קיבלו את העלון בדואר.

ר' אריאל בן שלום, מנכ"ל ארגון 'טהרת הבית', מסכם: "מאז הפסקת האש הקודמת בשבוע שעבר ועד לביטולה בליל יום שלישי השבוע, נוכחו לראות במוקד הטהרה כי ישנה התעניינות גוברת מצד אנשים שומרי תורה ומצוות לבדיקת מקוואות בכל אזור הדרום- החל מאשדוד ועד ישובים הסמוכים ממש לגבול. זה ממש קידוש ה' שישנה הערבות הדדית בעם ישראל". בן שלום מספר, כי מאז פתיחת מוקד הטהרה, התקבלו במוקד מעל 100 שיחות ביום מאנשים שחפצו לדעת היכן יש מקווה טהרה באזורי הנופש.

יצוין, כי ארגון "טהרת הבית" לקח על עצמו בשנים האחרונות את המשימה הקדושה לייסד ולשפץ מקוואות טהרה בכל יישוב ויישוב בארץ ישראל, במטרה נשגבה להרבות טהרה בישראל ולשמור על טהרת העם היהודי מדור לדור. לדאבון לב, מקוואות רבים סגורים ומוזנחים מחוסר תקצוב נאות של הרשויות. כמו כן, מצבם של מקוואות רבים מוזנח וחמור מאוד, מה שמרחיק את אחינו הרחוקים מלהגיע למקוואות הטהרה.
מקווה טהרה ערבות הדדית טהרת הבית תיירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד