כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"שלא תדעו יותר צרות"

הגרב"מ אזרחי ניחם את ילדי משפ' פאלי ופרץ בבכי | תיעוד

בפתח רכבו של ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי שחנה ברחוב מינץ ברמות ניגשו בזה אחר זה בני משפחת פאלי ששיכלו את הילדים הטהורים אשר מנחם ויעקב ישראל הי"ד. ראש הישיבה ניחם ואמר "אני לא יכול לסבול את האסון הנורא הזה, תהיו גדולי תורה" | צפו בתיעוד המרטיט

הגרב"מ אזרחי ניחם את ילדי משפ' פאלי ופרץ בבכי | תיעוד
הגרב"מ מנחם אמש את בני משפ' פאלי צילום: יעקב חנינה רשת העיתונאים הנקודה

זקן ראשי הישיבות בדרונו הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי הגיע אתמול לניחום אבלים אצל בני משפחת פאלי היושבים שבעה על פטירת האחים אשר מנחם ויעקב ישראל פאלי הי"ד שנרצחו בתחנת האוטובוס ברמות.

הגרב"מ נשאר ברכבו והילדים צביקי ומוישי יצאו לרכבו ושם הגרב"מ ניחם אותם ממושכות תוך שהוא אף נשנק מבכי מספר פעמים.

הגרב"מ אמר לבנים "אתם ילדים נפלאים, ריבונו של עולם יעזור שתגדלו להיות גדולי תורה ממש, שלא תדעו יותר צרות".

"אנחנו מצטערים מהאסון שלכם, אני לא יכול לסבול את האסון הנורא הזה. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים".

כשהסבא הגאון רבי שמואל פאלי מראשי ישיבת בית שמעיה ניגש לגרב"מ, ראש הישיבה פרץ בבכי וניחם את הסבא ואמר כי רק 'המקום' יכול לנחם.

בימים האחרונים מאז האסון הנורא, הבית ברחוב מינץ הומה במבקרים מכל העדות והמגזרים, אנשים ונשים שעולים לנחם ולהיות עם בני המשפחה בשעתם הקשה ויוצאים מחוזקים. כך למשל עשרות נערים מתחזקים הגיעו לנחם וקיבלו על עצמם קבלות טובות, התלמידים מרשת החינוך והקירוב 'שובו' סניף נתניה קיבלו על עצמם בניחום אבלים קבלות מרגשות לע"נ הילדים ולרפואת האב הרב אברהם נח בן יהודית. 

וכך אמרה להם האמא דבורה פאלי דברי חיזוק נשגבים: "קודם כל תודה רבה, זה מחזק אותנו, זה צרה של כולנו, החיים שלכם לפניכם, הילדים האלו הגיעו לתיקון הם לא יכולים אתם יכולים להמשיך להתפלל, יעקב, הוא היה ילד שהיה אומר כל דבר תודה רבה, אמרתי לו יום אחד יעקב אתה ילד יהודי אתה אומר תודה, היה לנו משפט בבית 'אל תאמר אוף תאמר פרק ק', זה פרק ק' מזמור לתודה בתהילים, אז אם קורה לנו מה שמפריע לנו משהו שלא הולך לנו, או משהו מעצב, צריך לזכור שאנחנו יהודים ולומר תמיד תודה, ותודה על כל אחד מכם שקיבלתם משהו שיהיה לרפואת בעלי ולזכות כל עם ישראל". 

 

 

 

 

יעקב ישראל פאלי אשר מנחם פאלי צביקי פאלי הרב ברוך מרדכי אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד