כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"עשיתם לי פיגוע"

הניסיונות להקים בלוק נגד נתניהו בתוך הליכוד: "אתה איתי במלחמה או לא?"

ח"כ דוד ביטן ניסה אחרי הבחירות להקים בלוק נגד נתניהו בתוך הליכוד. המטרה: להפעיל לחץ על נתניהו לפני חלוקת התיקים. ח"כ ואטורי הבריז מההתארגנות וספג מתקפה: "אתה מגעיל, לא רוצה קשר איתך יותר"

הניסיונות להקים בלוק נגד נתניהו בתוך הליכוד: "אתה איתי במלחמה או לא?"
ביטן ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מיד אחרי מערכת הבחירות שהסתיימה בניצחון לגוש נתניהו ניסה ח"כ דוד ביטן להקים בלוק בתוך מפלגת הליכוד כשהמטרה להפעיל לחץ על נתניהו לפני חלוקת התיקים. החשש של חברי הכנסת מהליכוד היה כי במהלך המו"מ של הליכוד מול השותפות הקואליציוניות, נתניהו יוותר על התפקידים החשובים וישאיר רק שאריות לחברי מפלגת השלטון.

השמועות על הקמת קבוצה בתוך הליכוד שתפעל כמקשה אחת מול נתניהו החלו להתפשט. מדובר בקבוצה משמעותית בליכוד הכוללת את דוד ביטן, ישראל כץ, דודי אמסלם וגם ח"כ חדש אחד, ניסים ואטורי.

במהלך כל הימים, הארבעה מכחישים שוב ושוב את השמועות על הקמת בלוק כזה. אך צילומי מסך מהטלפון של ח"כ ניסים ואטורי שנחשפו ב"ישראל היום", ובהם התכתבות של ביטן עם ואטורי מוכיחות שהקבוצה אכן הוקמה. ביטן ניסה לקיים פגישה אבל היא לא יצאה לפועל. ההתכתבות חושפת גם כעס רב ומילים קשות של ביטן נגד ואטורי, אחרי שהבין כי הוא מתכוון "להבריז" לו.

ביטן שואל את ואטורי בחילופי המסרונים אם הוא מגיע ביום ראשון, "לשבת איתך. אנחנו מתארגנים, אם אתה רוצה - מחר בבוקר". יום למחרת ביטן מסמס את כתובת ביתו של דודי אמסלם וקובע איתו ביום שני בשעה 13:00 בצהריים.

בין לבין שוב מתפרסמות השמועות על הקמת הקבוצה בליכוד מול נתניהו, וח"כ ואטורי נבהל. הוא מצייץ בטוויטר ומנסה להרחיק את שמו מהקבוצה: "אל תאמינו לכל ספין, בעיקר כאשר הוא יוצא כשאני בבית הכנסת. אני מתפלל להצלחת הקואליציה בראשות נתניהו". בעקבות הציוץ, ביטן פונה אליו בווטסאפ ומבקש הסברים: "אתה עושה ממני צחוק? אני רוצה לדעת אתה איתי או לא".

ואטורי עונה לו: "אני רק איתך. אני לא רוצה שבתקשורת יכתבו על דברים שלא שאלו אותי. יש לי בעיה עם ישראל (כ"ץ) - אני לא מאמין לו. ניפגש ונדבר על הכל".

ביטן מגיב: "מה זה שייך לישראל? אם אתה כותב דבר כזה אז זה אומר שאתה לא איתי. בכנסת יש חשיבות לציוצים. ניסים אתה לא טיפש". ואטורי מבקש להרגיע את ביטן וכותב לו: "בוא ניפגש מחר". ביטן משיב: "אתה איתי במלחמה או לא? בלי סיפורים. אם אתה רוצה להיות עם ביבי אז תהיה".

עובר עוד יום. ואטורי מתראיין ומכחיש כל קשר להקמה ולשותפות בקבוצה. ביטן זועם וכותב לואטורי בווטסאפ מילים קשות: "אין טעם בפגישה בינינו. אתה מגעיל. אני לא רוצה קשר איתך יותר". ואטורי משיב: "עשיתם לי פיגוע. אני חדש. איפה ישראל נעלם?". ביטן בתגובה: "עשינו... אתה לא מתבייש?".

חבר הכנסת ישראל כ"ץ סירב להגיב.

מטעמו של ח"כ דוד ביטן נמסר בתגובה: "מעולם לא הכחשתי שהיו שיחות שקשורות למינויים בתוך הליכוד. היו עוד ח"כים ששוחחו ביניהם בעניין זה ואיני רואה בכך משהו מיוחד. אין בזה התארגנות נגד נתניהו אלא משהו פנימי".

מלשכתו של אמסלם נמסר בתגובה: "הסוגיה לא מעניינת ולא רלוונטית. לא פגישה ולא בלוק. קשקוש".

מניסים ואטורי נמסר בתגובה: "זה הזוי שאין לחברי כנסת מילימיטר של פרטיות. אבדוק את חוקיות החדירה לפרטיות. אולי גם ראיתם התכתבויות שלי עם אשתי? כולנו עומדים מאחורי ראש הממשלה מאוחדים ומסתכלים קדימה".

הליכוד בנימין נתניהו דוד ביטן דודי אמסלם ישראל כץ ניסים ואטורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד