י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"עכשיו כבר יושיענו ה' להפטר מהם לגמרי"

אברכים שנכנסו לגראי"ל שטיינמן שמעו ממנו דברי חיזוק בעקבות חידוש הלחימה בעזה: "רואים בחוש את הניסים, אפילו מלאך רע יענה אמן בעל כרחו" • במה להתחזק? "בשמירת הדיבור ושמירת שבת קודש" • בנוסף נשאל בענייני פרנסה: האם להיות רשם בישיבה שאינה על 'טהרת הקודש', איך לבחור מקצוע ללמוד בסמינר, ואם מותר לשקר בשביל פיצויים

"עכשיו כבר יושיענו ה' להפטר מהם לגמרי"
פלאש90

בעקבות חידוש המלחמה בדרום, נכנסו כמה ממקורביו של הגראי"ל שטיינמן ושמעו ממנו על כך ש"רואים בחוש את הניסים הגדולים שעושה עמנו אבינו שבשמים, עד כדי כך שאפילו מלאך רע בעל כרחו יענה אמן, והקב"ה מנווט את הכל". הגראי"ל הוסיף ואמר "שעכשיו כבר יושיענו השי"ת שניפטר מהם לגמרי". כששאלו אותו במה להתחזק בעקבות המבצע אמר "להתחזק בשמירת הדיבור ושמירת שבת קודש"

בנוסף שאל אותו אחד הנכנסים שהציעו לו להיות "רשם" לישיבה שאינה לגמרי על טהרת הקודש, ושאל את הרב האם יקח פרנסה זו.

ענה לו הרב "אם הקב"ה גוזר עליו פרנסה, וכי אינו יכול להביא לו בדרך נקיה, רק בתוך "בלאטע – בוץ", ולא יקח את זה - יזמין לו הקב"ה בדרך היתר".

ועל דרך זה השיב הגראי"ל להורים השואלים לבנותיהם באיזה דרך יבחרו ללמוד מקצוע בסמינר, אם כדאי ללמוד בלימודי מחשב וכדו' שמצוי בהם יותר פרנסה. והיב הגראי"ל "שיבחרו בדבר שקשור יותר לרוחניות כמו הוראה וגננות, ואם מצד פרנסה, עלינו לדעת שהפרנסה שנגזרה להם מהשמים, יקבלו".

ולשואל האם להוסיף לימוד מקצוע לשעות נוספות, כדי להרויח עוד. אמר לו הגראי"ל את המשל הידוע של החפץ חיים, שכשיש חבית מלאה יין, ויש לה רק ברז אחד, לא יוסיף כלום, במה שיוסיף לחבית עוד ברז, כי מה שיש בחבית זה מה שיצא. וכך ג"כ הפרנסה שנקצבה לו מן השמים, יקבל בכל אופן, ולחפש עוד מקצוע זה כמו לפתוח עוד ברז.

שאלה נוספת שנשאל הגראי"ל היא לגבי אחד שיכול לקבל סכום מסויים מהממשל עבור נזקים מסוימים שאירעו לו, אך עליו להעלים איזה פרט, ואין חשש שיתפסו את זה, האם אפשר לעשות את זה.

ענה לו הרב כי "לא מרויחים כלום מכאלה דברים". בשאלה אחרת שנשאלה לגבי אחד שיכול לקבל קיצבה מסוימת אם יתנהג באופן מסויים, התבטא הגראי"ל "אנשים מורים לעצמם היתר להיות "גזלנים"".
גראיל שטיינמן מלחמה פרנסה ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד