כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אין הסכמה: הוארך המינוי הזמני של מנכ"ל הרבנות

מינויו של אלחנן גלט לתפקיד מנכ"ל הרבנות הוארך לתקופה נוספת לבקשת סגן השר אלי בן דהן לאחר שלא הושגה הסכמה עם הרה"ר

בן דהן ודרעי, פלאש90
בן דהן ודרעי, פלאש90

ממתינים להסכמה בין הרבנים הראשיים לסגן השר : מינויו הזמני של אלחנן גלט לתפקיד מנכ"ל הרבנות הוארך לתקופה נוספת. זאת לאחר פנייתו של סגן שר הדתות בן דהן לנציב שירות המדינה בבקשה להארכה נוספת של המינוי שנכנס לתוקף כבר בניסן.

"כידוע לך" פותח בן דהן ומפרט על הנסיונות להגיע להסכמה עם הרבנים הראשיים "במהלך התקופה האחרונה עמלנו, בשיתוף פעולה עם הרבנים הראשיים ועמך, על השלמת הרכב ועדת האיתור למשרת מנהל הרבנות הראשית.

"בימים האחרונים הועברו שמות המועמדים לחברות בוועדת האיתור לבחינת הלשכות המשפטיות במשרדנו וכולי תקווה כי הרכב הוועדה יאושר והוועדה תחל עבודתה בהקדם".

"בנסיבות אלו" ממשיך סגן השר ומבקש "נוכח האמור לעיל, אין מנוס מהארכת תוקף מינויו של מר גלט לתקופה נוספת. אשר על כן אודה, איפוא, לאישורך להארכת תוקף המינוי של מר גלט, כמנהל הרבנות הראשית, לתקופה של 3 חודשים נוספים או עד לבחירת מנהל חדש לרבנות הראשית, לפי המוקדם."

כזכור, בטרם פקע מועד תום כהונתו של המנכ"ל הקודם - עודד וינר נרשמו חילוקי דעות באשר לזהות המנכ"ל החדש שיבחר לתפקיד. העימות הגיע לשיאו כאשר הרבנים הראשיים פנו במכתב לנציב שירות המדינה והאשימו את בנט ובן דהן בנסיון להביא למינוי פוליטי לתפקיד מתוך נסיון לשלוט על הרבנות לאחר שהפסידו בהחירות לרבנות עצמה.

מאז, טרם הגיעו הצדדים להסכמה ביניהם. ובשלב זה נעשים מאמצים למינוי וועדת איתור מקצועית ע"י הנציב שתביא לבחירת מועמד מוסכם, כאמור, בנתיים הודיע סגן השר על הארכת כהונתו של המנכ"ל הנוכחי.
בן דהן הסכמה מנכל הרבנות יצחק יוסף דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד