כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ונשמרתם לנפשותיכם

פורים בפתח: מחזיקים נפצים? ייתכן ותשבו בכלא

ייצור, ייבוא, מכירה והחזקה של צעצוע מסוכן במסגרת עסק מהווים עבירה פלילית כאשר העונש המרבי שעשוי בית המשפט לפסוק במקרים אלו מגיע עד שנת מאסר וקנס עונשי של עד 29,200 ₪

פורים בפתח: מחזיקים נפצים? ייתכן ותשבו בכלא
נפצים האסורים לשימוש שנתפסו אצל סוחר בבני ברק צילום: דוברות עיריית בני ברק

מבצע "שושן פורים" יוצא לדרך: משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משטרת ישראל והרשויות המקומיות יוצאים במבצע אכיפה למיגור "צעצועים מסוכנים" לקראת חג הפורים.

משרד הכלכלה קורא להורים, למורים, לצוותי החינוך ולמדריכי הנוער, להגביר את המודעות לסכנות הנוגעות לתופעת הסחר והשימוש ב"צעצועים אסורים" בהם חזיזים, נפצים, כלי נשק הדומים לכלים אמיתיים ועוד.

במהלך השבועות הקרובים ועד לאחר ימי החג יגביר מינהל אכיפה ומדידה במשרד הכלכלה והתעשייה את פעולות האכיפה כנגד תופעת השימוש בחזיזים ונפצים ובצעצועים מסוכנים. יערכו עשרות פעילויות אכיפה בשווקים ברחבי הארץ, לרבות פעילויות המבוססות על מודיעין שנאסף לאחרונה.

מטרת האכיפה היא להגביר מודעות לבתי העסק בכל הנוגע למכירת "צעצועים מסוכנים" וזאת על מנת לדאוג לשלום הציבור כמו כן אנו מבקשים להזכיר לציבור הרחב להיות ערני ולהקפיד לבל ירכשו לילדיהם צעצועים מסוכנים

נאוה זקן, סמנכל"ית אכיפה ומדידה מדגישה כי ייצור, ייבוא, מכירה והחזקה של צעצוע מסוכן במסגרת עסק מהווים עבירה פלילית כאשר העונש המרבי שעשוי בית המשפט לפסוק במקרים אלו מגיע עד שנת מאסר וקנס עונשי של עד 29,200 ₪.

עוד מציינת זקן כי מפקחי המינהל ימשיכו לערוך מבצעים מרוכזים ביתר שאת בתקופה הקרובה בפשיטות ומבצעים נרחבים ברחבי הארץ, וכנגד מפרי החוק יוגשו כתבי אישום וימוצה עימם הדין בבתי המשפט.

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "לקראת חג הפורים חשוב לחגוג ולשמוח, אך גם להישמר לנפשותיכם ולא לאפשר סיכונים ושימוש בנפצים וחומרים מסוכנים אחרים. אני קורא לציבור לא לאפשר שימוש בנפצים, שמגביר את המצוקה של הלומי הקרב".

 

נפצים פורים צעצועים מסוכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד