כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"האמת על אושוויץ"

14 חודשי מאסר למכחיש שואה אנטישמי שתקף חובש כיפה

רזא בגי, מכחיש השואה מברלין הידוע לשמצה, נידון ל-14 חודשי מאסר לאחר שהסית נגד יהודים ותקף חובש כיפה ברכבת. בשידור חי ביוטיוב הוא דיבר על "האמת על אושוויץ" ואיחל ל"ניצחון סופי"

14 חודשי מאסר למכחיש שואה אנטישמי שתקף חובש כיפה
אילוסטרציה צילום: pexels

בית המשפט המחוזי בטירגארטן שבגרמניה גזר על מכחיש השואה הידוע לשמצה רזא בגי שנה וחודשיים מאסר. רק בסוף השבוע שעבר צעד בגי בעיר דרזדן עם מאות ניאו-נאצים. בשידור חי ביוטיוב הוא דיבר על "האמת על אושוויץ" ואיחל ל"ניצחון סופי". הופעתו בדרזדן אולי הייתה האחרונה מזה זמן רב. כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

הפושע, ממוצא איראני, מואשם בהסתה לשנאה בתשעה מקרים ובניסיון לפגוע בגורמי אכיפת החוק. בגי לא התייצב לשמוע את פסק הדין בעצמו. סנגורו, עורך דין וולפרם נהראת, ביקש זיכוי או קנס קטן. בנימוקיו התייחס במיוחד לסעיף 130 של הבעת דברי שטנה, שלדעתו יש לבטלו. אי אפשר להפר את שלום הציבור על ידי "דיון פומבי בהיסטוריה", טען נהראת.

משפטו של החל בנובמבר 2022. בתחילה, בית המשפט דן ב-25 פשעים שבוצעו על ידו בין מאי 2020 לספטמבר 2021, אך בסופו של דבר חלק מהאישומים בוטלו.

הגרמני ממוצא איראני נמצא אשם בהסתה לשנאה ובהתנגדות לבצע הוראות שוטרים. בגי לא התייצב לפרסום פסק הדין. בית המשפט נענה לדרישת הפרקליטות, שהעידה על "תפיסת עולמו האנטישמית", העובדה שלנאשם היה עבר פלילי בעבר החמירה את מצבו.

הוא הכחיש שואה בנאומים בהפגנות, כולל מול שגרירות ישראל בגרמניה, אבל הגורם המכריע לעונש המאסר היה עדותו של עד שראה אותו צועק סיסמאות אנטישמיות ברכבת התחתית של ברלין בזמן שיהודי אורתודוכסי היה לידו.

 

אנטישמיות בגרמניה אנטישמיות הכחשת שואה ברלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד